Program: UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE Pod-program: LEONARDO DA VINCI Akcja: LEONARDO DA VINCI Projekty Partnerskie |
OPIS PRZEDMIOTU | ||
Nazwa przedmiotu | Turystyka w obszarach odmiennych kulturowo | |
Kod przedmiotu | ||
Wydział | ||
Instytut/Katedra | ||
Kierunek | turystyka i rekreacja | |
Specjalizacja/specjalność | ||
Poziom organizacyjny studiów | studia pierwszego stopnia | |
System studiów | stacjonarne | |
Rok/semestr | ||
Tytuł i/lub stopień naukowy/tytuł zawodowy, imię i nazwisko prowadzącego/ prowadzących przedmiot | ||
Liczba godzin dydaktycznych | 2 tygodnie | |
Liczba punktów ECTS | ||
Opisywana forma zajęć | zajęcia praktyczne w terenie | |
Rygor | zaliczenie na ocenę | |
Typ przedmiotu | specjalistyczny | |
Język wykładowy | język polski lub język angielski | |
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstępne | Opanowanie wiedzy z przedmiotów: „Podstawy turystyki” i „Geografia turystyczna świata” oraz wykładów i konwersatoriów z przedmiotu „ Turystyka w obszarach odmiennych kulturowo” | |
Założenia i cele przedmiotu (w formie efektów kształcenia) |
Wiedza: Umiejętności: |
|
Treści programowe przedmiotu |
Z uwagi na ograniczone możliwości (kosztowe oraz formalne) organizacji praktyk w krajach buddyzmu i hinduizmu, zajęcia praktyczne dotyczą „fragmentu” treści realizowanych w trakcie nauczania kameralnego na uczelni. Spośród krajów UE oraz krajów partnerskich, najlepszym obszarem do realizacji praktyk jest Turcja lub Izrael. Treści przedmiotu zależą od miejsca realizacji praktyk oraz możliwości wynikających z charakteru organizacji goszczącej (stowarzyszenie, touroperator lub hotel). - jak i kiedy przekazywać turystom informacje aby unikać sytuacji niepożądanych Treści przedmiotu: |
|
Metody dydaktyczne | praca w terenie (studia przypadku), kwerenda terenowa, praca własna, dyskusje konwersatoryjne | |
Forma i warunki zaliczenia przedmiotu – wymagania i system oceniania | Zaliczenie | |
Literatura podstawowa | Mikos von Rohrscheidt, A. "Turystyka kulturowa. Fenomen, potencjał, perspektywy." Gniezno: KMB Druk (2008). Przecławski K. (1999): Turystyka a religie, WSHGiT, Warszawa Dłużewska A. (2005): Pilotaż w krajach odmiennych kręgów kulturowych –przykłady z krajów islamu, buddyzmu i hinduizmu (w:) Pilotaż i przewodnictwo- nowe wyzwania, Kruczek Z. (red.), Proksenia, Kraków. Dłużewska A. (red.) (2011): Nowe wyzwania edukacji turystycznej: turystyka w obszarach odmiennych kulturowo i przyrodniczo cennych. Turystyka osób niepełnosprawnych” |
|
Literatura uzupełniająca (w tym portale internetowe) | Arthur L.B. (1990): Religion, Dress and the Body, Berg, Oxford. Dąbrowski E. (red., 1957): Religie świata, PAX, Warszawa. Eliade M. (1996): “Sacrum i profanum”. O istocie religijności, Wyd. KR, Warszawa. Kołodziejczyk A. (1979): Rola elementów kultury w turystyce, Instytut Turystyki, Warszawa. Przecławski K. (1997a): Etyczne podstawy turystyki, Albis, Kraków. Tokarski S. (1987): Jogini i wspólnoty: nowoczesna recepcja hinduizmu, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław. |
|
..................................................... ......................................................................................................................................... data podpis prowadzącego przedmiot/ koordynatora przedmiotu* |
Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu „Uczenie się przez całe życie” |