Wsparcie w ramach zadania zostanie zorganizowane dla UP w ramach 4 ścieżek merytorycznych po 15 osób każda: Geomodelowanie, Geospec, Geoinfo, Destination Manager. Każdy uczestnik projektu otrzyma ok. 166 h wsparcia, na które składać się będą:
CERTYFIKOWANE SZKOLENIA PROWADZĄCE DO UZYSKANIA KWALIFIKACJI I/LUB ZAJĘCIA WARSZTATOWE KSZTAŁCĄCE KOMPETENCJE
Dla każdego szkolenia zostanie opracowany sylabus, wskazujący na szczegółowe efekty kształcenia, które dzięki udziałowi w projekcie osiągną uczestnicy projektu. Każdy uczestnik projektu otrzyma certyfikat/zaświadczenie potwierdzający
uczestnictwo w szkoleniu i zdobyte kompetencje zawodowe. Osobami prowadzącymi zajęcia będą osoby z otoczenia społeczno-gospodarczego posiadające co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe adekwatne do prowadzonych zajęć. Zajęcia odbywać się będą na terenie uczelni, popołudniami (po zajęciach) oraz w dni wolne od zajęć.
Szkolenia przewidziane w ramach poszczególnych ścieżek:
Kurs na rezydenta turystycznego 24h/UP (zadanie zlecone) 15 osób x 2 edycje
tematyka:
Zaawansowana obsługa klienta w biurze podróży przy użyciu systemów rezerwacyjnych 40h/UP (zadanie zlecone) 15 osób x 2 edycje
tematyka:
Cel: przygotowanie studenta do realizacji zadań pracownika biura turystycznego.
Start up w turystyce 1h/UP6 (zadanie zlecone) -15 osób x 2 edycje
tematyka:
Cel: przygotowanie studenta do podejmowania samodzielnej działalności turystycznej.
Marketing poprzez media społecznościowe 24h/UP (zadanie zlecone) 15 osób x 2 edycje
tematyka:
Cel: pokazanie jak powstał i funkcjonuje we współczesnych realiach Internet oraz zjawisko social media czy Web 2.0. Ma zapoznać uczestników z narzędziami, za pomocą których można z łatwością zaprojektować kampanie internetowe lub budować markę własnej działalności. Sposoby weryfikacji efektów w ramach szkoleń: pisemny test.
GEOSPEC
Kurs z zakresu przetwarzania danych LIDAR liczba godzin 30 (zadanie zlecone) ilość uczestników 15 osób x 2 edycje
tematyka:
Szkolenie ma na celu uzyskanie przez studenta podstawowej wiedzy i umiejętności z zakresu przetwarzania danych LIDAR. Student potrafi przeprowadzić podstawowe klasyfikacje w ramach chmur punktów, przeprowadzić kontrolę jakość otrzymanych danych przestrzennych LIDAR, zna podstawowe narzędzia i darmowe aplikacje umożliwiające analizę danych LIDAR, stosuje zdobyte umiejętności w badaniach środowiskowych z zakresu nauk o Ziemi. Sposoby weryfikacji efektów: pisemny test.
TLS (Terrestrial Laser Scanning) w teorii i praktyce liczba godzin 30 (zadanie zlecone) ilość uczestników 15 osób x 2 edycje
tematyka i wymagane treści merytoryczne:
Dzięki udziałowi w szkoleniu student zna podstawowe techniki i urządzenia umożliwiające pomiar TLS; potrafi zaimportować uzyskane w trakcie pomiaru dane przestrzenne z wykorzystaniem dedykowanego oprogramowania; przeprowadza łączenie wielostanowiskowych chmur punktów; potrafi przeprowadzić podstawową manualna oraz automatyczną klasyfikację chmury punktów; potrafi nadać georeferencje na podstawie danych zewnętrznych i pomiarów własnych RTK; samodzielnie wykonuje pomiary wytypowanego obiektu; stosuje zdobytą wiedzę w ramach kameralnych zadań projektowych. Sposoby weryfikacji efektów: pisemny test.
Fotogrametria bezzałogowa, RTK w teorii i praktyce 40/UP (zadanie zlecone) 15 osób x 2 edycje
tematyka i wymagane treści merytoryczne:
Dzięki udziałowi w szkoleniu student zna podstawowe techniki wykonywania pomiarów bezzałogowym statkiem powietrznym; potrafi zaplanować i przeanalizować nalot pomiarowy; potrafić ustalić zagrożenia związane z nalotem; zna teoretyczne podstawy areotriangulacji; potrafi nadać współrzędne fotografiom na podstawie znanych punktów dostosowania; zna techniki prezentacji danych uzyskanych w czasie własnych pomiarów; potrafi zdefiniować parametry kalibracji danych wyjściowych; stosuje zdobyte umiejętności w praktyce; prezentuje i potrafi przeanalizować otrzymane wyniki. Sposoby weryfikacji efektów: pisemny test.
Geomaping i reprezentacja kartograficzna danych pomiarowych 15h/UP (zadanie zlecone) 15 osób x 2 edycje
tematyka:
Dzięki udziałowi w szkoleniu student efektywnie posługuje się aplikacjami ArcGIS (Spatial Analyst, Gostatistical Analyst). Sposoby weryfikacji efektów: ocena na bieżąco przez trenera oraz wykonanie określonego zestawu ćwiczeń; test końcowy.
2. Teledetekcyjne metody inwentaryzacji liczba godzin 20 (zadanie zlecone) ilość uczestników 15 osób
źródła i metody przetwarzania danych teledetekcyjnych
Dzięki udziałowi w szkoleniu student efektywnie posługuje się aplikacjami ArcGlobe i ARCscene.
3. Geobazy i jej eksploatacja 15h/UP (zadanie zlecone) 15 osób x 2 edycje
projektowanie i zarządzania złożonymi bazami danych o środowisku, terenie i obiektach specjalnych
środowisk
Dzięki udziałowi w szkoleniu student efektywnie posługuje się aplikacjami w środowisku GIS
4. Modelowanie obiektów trójwymiarowych 25h/UP (zadanie zlecone) 15 osób x 2 edycje
generowanie i edycja modeli 3D
Dzięki udziałowi w szkoleniu student efektywnie posługuje się aplikacjami ArcGIS Pro, ArcGlobe i ARCscene
5. Wektoryzacja i renderowanie chmury punktów 25h/UP (zadanie zlecone) 15 osób x 2 edycje
Dzięki udziałowi w szkoleniu student efektywnie posługuje się aplikacjami LP360 oraz 3D Analyst
Sposoby weryfikacji efektów szkoleń: ocena na bieżąco przez trenera oraz wykonanie określonego zestawu
ćwiczeń; test końcowy.
1. Python na platformie QGIS 20h/UP (zadanie zlecone) 15 osób x 2 edycje
Nabycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do tworzenia własnych narzędzi w aplikacji QGIS z wykorzystaniem języka programowania Python. W ramach kursu UP, pod nadzorem prowadzącego, stworzą i przetestują zaprojektowaną aplikację. Dzięki udziałowi w szkoleniu stud. zapozna się z możliwościami tworzenia nowych funkcjonalności w języku programowania Python, które można wykorzystać do kompleksowego przetwarzania dużych ilości danych. Sposoby weryfikacji efektów: ocena na bieżąco przez trenera oraz test końcowy.
2. JAVA EE 20h/UP (zadanie zlecone) 15 osób x 2 edycje
Rozszerzenie umiejętności programowania wielowarstwowych aplikacji korporacyjnych na platformie Java Enterprise Edition (JEE) oraz ich współpraca z systemami mobilnymi. W ramach kursu uczestnicy, pod nadzorem prowadzącego, stworzą i przetestują zaprojektowaną aplikację Dzięki udziałowi w szkoleniu stud. uzyska wiedzę na temat rozwiązań wykorzystywanych w korporacjach a opartych na języku Java. Dodat. stud. uzyska wiedzę dotyczącą procesu tworzenia aplikacji biznesowych w
oparciu o rozwiązanie Java EE. Sposoby weryfikacji efektów: ocena na bieżąco przez trenera oraz test końcowy.
3. Tworzenie responsywnych internetowych aplikacji mapowych 20h/UP (zadanie zlecone) 15 osób x 2
edycje
Oponowanie podstaw tworzenia responsywnych internetowych aplikacji mapowych przy pomocy języków JavaScript i Python z wykorzystaniem biblioteki Leaflet i freamworka Django.
W ramach kursu UP, pod nadzorem prowadzącego, stworzą i przetestują zaprojektowaną aplikacji. Dzięki udziałowi w szkoleniu stud.będzie posiadał wiedzę niezbędną do tworzenia geoportali internetowych z możliwością interaktywnej korespondencji z warstwa programu. Sposoby weryfikacji efektów: ocena na bieżąco przez trenera oraz test końcowy.
4. Zarzadzanie projektami informatycznymi - liczba godzin 20 (zadanie zlecone) ilość uczestników 15 osób x 2 edycje
Zapoznanie się i przećwiczenie procedur stosowanych przy zarządzaniu projektami informatycznymi w branży IT. W ramach kursu uczestnicy, pod nadzorem prowadzącego, opracują strategię zarządzania własnym projektem dotyczącym stworzenia aplikacji GIS. Dzięki udziałowi w szkoleniu student dostanie kompendium wiedzy na temat pracy w dużych korporacjach w systemie projektowym. Obecnie w każdej firmie informatycznej i geoinformatycznej tego typu działania to norma, dlatego tego typu zajęcia przygotuję studenta do pracy w systemie projektowym.
5. Przetwarzanie wieloaspektowych danych przestrzennych z użyciem bibliotek GDAL - liczba godzin 20 (zadanie zlecone) ilość uczestników 15 osób x 2 edycje
Wprowadzenie d o efektywnego przetwarzania danych przestrzennych różnych typów w oparciu o standardowe w branży GIS otwarte biblioteki programistyczne GDAL. W ramach kursu uczestnicy, pod nadzorem prowadzącego, stworzą i przetestują zaprojektowaną aplikację Dzięki udziałowi w szkoleniu student będzie potrafił w sposób szybki z pominięciem interfejsu graficznego pozyskać dane przestrzenne spełniające odpowiednie założenia z różnych źródeł danych. Sposoby weryfikacji efektów: ocena na bieżąco przez trenera oraz test końcowy. Uczestnicy szkoleń certyfikowanych otrzymają stosowne certyfikaty, zaś uczestnicy warsztatów otrzymają zaświadczenia.
Projektowanie innowacyjnej oferty turystycznej
Zakres tematyczny:
Uczestnicy projektu zaprezentują wyniki prac projektowych w trakcie warsztatów branżowo-społecznych. Warsztaty zorganizowane będą jako podsumowanie prac projektowych dla każdej ścieżki oddzielnie. Wezmą w nim udział przedststawiciele uczelni, pracodawców. Forum dla każdej ścieżki będzie trwać ok. 5 h. Dzięki udziale w warsztatach uczestnicy będą mieli możliwość skonfrontowania wyników swojej pracy z opiniami pracodawców, a także innymi uczestnikami.
W celu rozwoju kompetencji analitycznych i rozwiązywania problemów związanych ze środowiskiem przyszłej pracy zawodowej, a także pracy zespołowej, każdy z uczestników projektu odbędzie wizytę studyjną u pracodawcy. W ramach ścieżek GEOSPEC, GEOMODELOWANIE oraz GEOINFO wizyta będzie obejmować 20h, w ramach ścieżki DESTINATION MANAGER wizyta w formie wyjazdu zagranicznego obejmować będzie 40 h. Celem wizyty jest poznanie praktycznych aspektów funkcjonowania firm działających w obszarze kierunku studiów objetych projektem i podniesienie kluczowych z punktu widzenia potrzeb rynku pracy kompetencji zawodowych. Wizyta będzie odbywać się pod okiem mentora ze strony Uczelni, który będzie odpowiedzialna za wyznaczenie celów szczegółowych (dziennych) wizyt, omawianych (przy współudziale przedstawiciela firmy) kluczowych aspektów prowadzonej działalności oraz dokonywać podsumowania każdego dnia wizyty wraz z odpowiedzią na pytania uczestnikow projektu.
DOKUMENTY REKRUTACYJNE DO POBRANIA