Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
W dniach 18 i 19 marca 2024 r. na Wydziale Przedsiębiorczości Uniwersytetu Ekonomicznego w Bratysławie odbyło się szkolenie dotyczące innowacji, STEAM i podejścia transdyscyplinarnego w nauczaniu w ramach projektu "CT.Uni: Creative Thinking – Taking an Innovative and STEAM Approach for a Transdisciplinary University" realizowanego z funduszy programu Erasmus+, KA220-HED – Cooperation partnerships in higher education (Nr 2021-1-SK01-KA220-HED-000023022).
W wydarzeniu wzięli udział wykładowcy z ośmiu uniwersytetów, którzy podczas szkolenia stworzyli zespoły eksperckie. Ich celem było, oprócz dzielenia się własnymi doświadczeniami w zakresie innowacji w edukacji, zaprojektowanie i przetestowanie kryteriów sukcesu dla wprowadzenia podejścia STEAM do procesu pedagogicznego w uczelniach wyższych. Grupy ekspertów składały się z wykładowców z różnych dziedzin (technicznych, socjologicznych, ekonomicznych). Zespół UMCS był reprezentowany przez dr hab. Annę Witeskę-Młynarczyk, dra Michała Nowakowskiego oraz mgr Annę Sadowską z Instytutu Socjologii UMCS.
Obecne wyzwania w edukacji stwarzają bariery, ale także możliwości dla nauczycieli, menedżerów uniwersytetów, jak i zewnętrznych interesariuszy. Dzięki projektowi "CT.Uni" jesteśmy w stanie wprowadzać niewielkie i stopniowe zmiany w procesie edukacyjnym, dostosowując się do zmieniającej się rzeczywistości.
Więcej informacji o projekcie: https://www.umcs.pl/pl/ct-uni-creative-thinking-taking-an-innovative-and-steam-approach-for-a-transdisciplinary-university,27934.htm oraz https://sites.google.com/view/ct-uni/home