Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
Komunikat Rektora
z dnia 6 lipca 2020 r.
w sprawie możliwości odbioru rzeczy osobistych pozostawionych w domach studenckich Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie przez osoby, które je opuściły w związku rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2
tura V
przeznaczona dla studentów/doktorantów cudzoziemców
Uprzejmie informuję, iż osoby zainteresowane odbiorem rzeczy osobistych pozostawionych w domach studenckich UMCS będą mogły to zrobić po uprzednim zapisaniu się na konkretny dzień i godzinę, w dniach 9 lipca – 24 lipca (z wyłączeniem sobót i niedziel).
Zapisy prowadzić będą od dnia 7 lipca br. pracownicy domów studenckich drogą elektroniczną lub telefoniczną. Telefony oraz adresy e-mail do administracji domów studenckich dostępne są na stronie:
https://www.umcs.pl/pl/akademik.htm
Odbiór rzeczy osobistych odbywać się będzie według następujących zasad:
1) w godz. 8-14 zgodnie z ustalonym dla danej osoby dniem i godziną wejścia do domu studenckiego;
2) po odbiór rzeczy mogą zgłosić się osoby zdrowe;
3) po odbiór rzeczy nie mogą zgłaszać się osoby mające objawy charakterystyczne dla COVID-19 (kaszel, katar, duszności, bóle mięśniowe, wysypka) lub też osoby przyjmuje leki obniżające temperaturę ciała (zawierające paracetamol, ibuprofen, kwas acetylosalicylowy lub pochodne);
4) osoby wchodzące do obiektu zobowiązane będą do mierzenie temperatury ciała przy wejściu do budynku domu studenckiego (termometrem bezdotykowym, o ile będzie dostępny na portierni);
5) w ciągu jednego dnia do każdego domu studenckiego będzie mogło wejść nie więcej niż 25 osób planujących odebrać tylko swoje rzeczy osobiste;
6) osoba odbierająca swoje rzeczy osobiste zobowiązana jest mieć rękawiczki oraz maseczkę, jak również zachować bezpieczną odległość od innych osób (tj. min. 2 m);
7) osoba odbierająca rzeczy osobiste zobowiązana jest zabrać wszystkie swoje rzeczy znajdujące się w pokoju oraz rozliczyć się z administracją domu studenckiego w tym m.in.: zdać pościel, wymeldować się i zwrócić kartę mieszkańca, dokonać ewentualnych płatności. W przypadku posiadania tzw. nadpłaty za miejsce w domu studenckim wpłacone środki będą zwracane na konto wskazane przez osobę opuszczającą dom studencki w terminie do 14 sierpnia br.;
8) w trakcie przyjazdu po odbiór rzeczy osobistych – w szczególnie uzasadnionych przypadkach za zgodą Kierownika danego domu studenckiego lub osoby przez niego wskazanej – będzie możliwość noclegu na nie więcej niż 1 dobę. Z noclegu może skorzystać tylko i wyłącznie student/doktorant UMCS. Miejsce ewentualnego noclegu wskazuje Kierownik domu studenckiego. Nie ma możliwości noclegu w następujących domach studenckich: „Amor”, „Babilon”, „Grześ” oraz „Zana”. Osoby, które będą odbierały swoje rzeczy z ww. domów studenckich, w przypadku uzasadnionej konieczności skorzystania z noclegu na nie więcej niż jedną dobę kierowane będą do innych obiektów – w szczególności do domu studenckiego „Kronos”. Odpłatność za nocleg bez względu na dom studencki wynosić będzie 40 zł.
Wymogi sytuacji związanej z epidemią koronowirusa wymagają, aby odbiór rzeczy osobistych i zgłoszenie się do administracji domu studenckiego przebiegało sprawnie (nie dłużej niż 1 godzinę).
Rzeczy osób, które nie odbiorą rzeczy osobistych we wskazanym okresie, poza osobami wymienionymi w pkt. 3, zostaną spakowane komisyjnie i złożone w magazynach w danym domu studenckim. Odbiór rzeczy możliwy będzie po ustaleniu terminu z kierownictwem administracji danego domu studenckiego.
Jednocześnie informuję, iż Uczelnia zastrzega sobie prawo do możliwości odwołania lub modyfikacji zasad przyjętych w niniejszym komunikacie w przypadku wprowadzenia zmian w przepisach powszechnie obowiązujących związanych ze stanem epidemii.