Zakwaterowanie

Kto może ubiegać się o przyznanie miejsca w domu studenckim na rok akademicki?

O przyznanie miejsca w Domach Studenckich UMCS mogą ubiegać się studenci UMCS studiów stacjonarnych i niestacjonarnych, doktoranci studiów stacjonarnych i niestacjonarnych, małżeństwa, w których jedno z małżonków jest studentem lub doktorantem UMCS, a także w przypadku posiadania wolnych miejsc inne osoby.

Pierwszeństwo przysługuje studentom i doktorantom UMCS, którzy są rodzicami samotnie wychowującymi dziecko, posiadają orzeczony stopień niepełnosprawności, są sierotami albo półsierotami lub pozostają w związku małżeńskim oraz studentom UMCS, którym codzienny dojazd do uczelni uniemożliwiałby lub w znacznym stopniu utrudniał studiowanie i którzy znajdują się w trudnej sytuacji materialnej.

Szczegółowe warunki przyznawania miejsc określa Regulamin świadczeń dla studentów UMCS.

Do zakwaterowania się w akademikach niezbędne jest posiadanie dowodu osobistego (paszportu w przypadku cudziemców) oraz zdjęcia formatu legitymacyjnego, celem wystawienia karty mieszkańca Domu Studenckiego.

Zapoznaj się z Regulaminem świadczeń dla studentów  UMCS >>


UWAGA studenci i doktoranci UMCS! 

 

III tura składania wniosków o przyznanie miejsca w domach studenckich
na rok akademicki 2024/2025

 

W terminie od 05 do 12 Września 2024 r. istnieje możliwość złożenia wniosku o przyznanie miejsca w domu studenckim na rok akademicki 2024/2025.

 

Wnioski mogą składać osoby, które zostały przyjęte przyjęte na studia ( I rok I stopnia, I rok II stopnia oraz I rok studiów jednolitych magisterskich, I rok szkół doktorskich) od roku akademickiego 2024/2025 oraz  studenci i doktoranci, którzy w roku akademickim 2024/25 będą kontynuować kształcenie na UMCS na tym samym poziomie kształcenia co w roku akademickim 2023/2024, którzy nie wnioskowali w turze I i II. 

Składanie wniosków o przyznanie miejsca w domu studenckim odbywa się tylko za pośrednictwem USOSweb. 

Pierwsze logowanie do USOSweb: należy wejść na stronę: https://login.umcs.pl/, a następnie wybrać opcję "ustaw nowe hasło". Na kolejnym ekranie wpisać swój adres e-mail podany przy rekrutacji. Po chwili na mailu pojawi się wiadomość z loginem oraz miejsce na ustawienie hasła (należy sprawdzić folder SPAM oraz folder Powiadomienia).

Szczegółowa instrukcja postępowania dostępna jest poniżej. 

Wnioski w formie papierowej nie będą przyjmowane. 

Terminarz: 

  • 05 do 12 września 2024 r. - składanie wniosków w systemie USOSweb,
  • po 16 września 2024 r. - ogłoszenie wyników za pośrednictwem USOSweb,
  • do 19 września 2024 r. - potwierdzenie przez studenta w USOSweb zajęcia przyznanego miejsca,
  • do 23 września 2024 r. - wniesienie opłaty rezerwacyjnej / kaucji (400 zł). 

Jednocześnie informujemy, że osoby ubiegające się o przyznanie miejsca ze względów szczególnych, tj. osoby z niepełnosprawnością, osoby samotnie wychowujące dziecko, małżeństwa studenckie oraz osoby wychowujące się w niepełnych rodzinach w wyniku śmierci któregoś z rodziców lub obydwojga z nich, na ekranie 6 w systemie USOSweb obowiązane są załączyć skan dokumentu potwierdzający tę okoliczność (orzeczenie o stopniu niepełnosprawności, odpis aktu urodzenia dziecka, odpis aktu małżeństwa, odpis aktu zgonu rodzica). 

Osoby niewidome lub z niepełnosprawnością ruchową proszone są o wskazanie tego faktu w uzasadnieniu wniosku na ekranie 4 w USOSweb, co pozwoli na odpowiednie dobranie miejsca w DS. Szczegółowe informacje na temat warunków mieszkalnych w Domach Studenckich UMCS znajdują się na stronie https://www.akademik.umcs.pl/.

DS. Helios oraz DS. Grześ są wyłączone z możliwości wnioskowania na rok akademicki 2024/2025. 

  

Kontakt:

Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS

Biuro Spraw Studenckich

DS HELIOS, pok. 5
ul. Czwartaków 13, 20-036 Lublin
tel. (81) 533 86 27 ; (81) 533-27-42
e-mail: akademik@mail.umcs.pl