Seminarium groznawcze „Czytanie o ekranie” (13.03.)

Zapraszamy na drugie spotkanie tegorocznej edycji seminarium groznawczego „Czytanie o ekranie”, na którym Martyna Bakun z Centrum Badań Gier Wideo opowie o niezależnych grach autobiograficznych.

Otwarte seminarium groznawcze jest serią spotkań, w których czasie będziemy dyskutować o ważnych dla współczesnego groznawstwa kwestiach, analizować zasadnicze kategorie badawcze i trendy w szeroko pojętej kulturze gier wideo.

Dla kogo?

Seminarium kierowane jest przede wszystkim do studentów studiów doktoranckich i magisterskich zainteresowanych tematyką gier wideo, ale otwarte jest dla wszystkich zainteresowanych refleksją naukową nad grami wideo.

We współczesnych grach mainstremowych, które powstają w wieloosobowych zespołach trudno jednoznacznie określić postać autora. Odnalezienie wątków osobistych jest znacznie prostsze na scenie niezależnej. Pomimo technicznych niedoskonałości, niskich budżetów i niewielkiej skali amatorskie gry autobiograficzne charakteryzują się unikalną relacją pomiędzy twórcą, graczem i bohaterem gry.

Współczesny nurt amatorskich produkcji autobiograficznych pozwala na postawienie szeregu pytań:

W jaki sposób twórcy za pomocą procesów opowiadają o swoim życiu? O jakich doświadczeniach opowiadają? Jakie są ich motywacje? Czy odbiór wątków autobiograficznych jest możliwy w medium ergodycznym? Jak rzeczywiste doświadczenia wpisują się w eskapistyczny charakter gier wideo?

Wystąpienie nakreśla obraz współczesnego nurtu gier autobiograficznych i jest punktem wyjścia do dyskusji na temat autora i autorstwa w grach wideo.

Termin: 13 marca 2019 r., godz. 18:00-19:30

Miejsce: Sala nr 18 (naprzeciwko Sali Obrad Rady Wydziału Humanistycznego), Nowy Wydział Humanistyczny, Pl. Marii Curie-Skłodowskiej 4a, 20-01 Lublin

Organizatorzy: Centrum Badań Gier Wideo UMCS

Serdecznie zapraszamy!

    Aktualności

    Data dodania
    8 marca 2019