Kto może ubiegać się o przyznanie miejsca w domu studenckim na rok akademicki?
O przyznanie miejsca w Domach Studenckich UMCS mogą ubiegać się studenci UMCS studiów stacjonarnych i niestacjonarnych, doktoranci studiów stacjonarnych i niestacjonarnych, małżeństwa, w których jedno z małżonków jest studentem lub doktorantem UMCS, a także w przypadku posiadania wolnych miejsc inne osoby.
Pierwszeństwo przysługuje studentom i doktorantom UMCS, którzy są rodzicami samotnie wychowującymi dziecko, posiadają orzeczony stopień niepełnosprawności, są sierotami albo półsierotami lub pozostają w związku małżeńskim oraz studentom UMCS, którym codzienny dojazd do uczelni uniemożliwiałby lub w znacznym stopniu utrudniał studiowanie i którzy znajdują się w trudnej sytuacji materialnej.
Szczegółowe warunki przyznawania miejsc określa Regulamin świadczeń dla studentów UMCS.
Do zakwaterowania się w akademikach niezbędne jest posiadanie dowodu osobistego (paszportu w przypadku cudziemców) oraz zdjęcia formatu legitymacyjnego, celem wystawienia karty mieszkańca Domu Studenckiego.
Zapoznaj się z Regulaminem świadczeń dla studentów UMCS >>
I tura składania wniosków o przyznanie miejsca w domach studenckich
na rok akademicki 2025/2026
Kto może złożyć wniosek w I turze aplikowania?
W I turze aplikowania wnioski mogą składać studenci i doktoranci, którzy od roku akademickiego 2025/2026 będą kształcić się na:
Do kiedy i jak złożysz wniosek?
Szczegółowy terminarz I tury aplikowania:
* jeśli do 15 lipca w USOSweb nie potwierdzisz przyznanego miejsca lub je odrzucisz to tracisz to miejsce
w akademiku,
** jeśli do 22 lipca nie wpłacisz kaucji/opłaty rezerwacyjnej, to tracisz przyznane miejsce w akademiku. Będziesz mógł/mogła ponownie wnioskować o miejsce dopiero po zakończeniu kwaterowania (w październiku), jeśli będą jeszcze wolne miejsca w Domach Studenckich. Aby zachować przyznane miejsce potwierdź przyznanie
w USOSweb oraz wpłać kaucję/opłatę rezerwacyjną.
Czy musisz dołączyć dodatkowe dokumenty w USOSweb?
Dodatkowe dokumenty dołącz w USOSweb, jeśli jesteś:
Szczegółowe informacje na temat warunków mieszkalnych w domach studenckich UMCS znajdują się na stronie https://www.akademik.umcs.pl/.
UWAGA: Z wnioskowania wyłączony będzie Dom Studencki Ikar.
Masz pytania?
Zapraszamy do kontaktu z pracownikami Biura Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów, e-mail: akademik@mail.umcs.pl; tel. (81) 533-86-27.
Składnie wniosków o przyznanie miejsca w Domu Studenta na wakacje 2024/2025
Kto może złożyć wniosek ?
Student / doktorant, który w czasie wakacji :
W jakim terminie i formie złożysz wniosek ?
https://www.umcs.pl/pl/wzory-wnioskow,12342.htm
Gdzie złożyć wniosek?
Co dołączyć do wniosku ?
UWAGA! Złożenie wniosku nie jest jednoznaczne z otrzymaniem miejsca na okres wakacyjny.
Opłaty !
Kaucja na okres wakacyjny w roku akademickim 2024/2025 wynosi 400 zł.
Płatność za zamieszkanie dokonywane jest na indywidualny numer konta, na który dokonywana była opłata za zamieszkanie w roku akademickim do 15-go miesiąca, proporcjonalnie do okresu zamieszkania.
Kwaterowanie Studentów/Doktorantów UMCS na okres wakacyjny odbywa się tylko w pokojach 2-osobowych.
Prosimy o zapoznanie się z Komunikatem w sprawie zakwaterowania studentów i doktorantów UMCS w wyznaczonych domach studenckich UMCS w okresie wakacyjnym w roku akademickim 2024/2025.
Masz pytania ?
Zapraszamy do kontaktu z pracownikami Biura Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów, e-mail: akademik@mail.umcs.pl; tel. (81) 533-86-27.
Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS
Biuro Spraw Studenckich
DS HELIOS, pok. 5
ul. Czwartaków 13, 20-036 Lublin
tel. (81) 533 86 27 ; (81) 533-27-42
e-mail: akademik@mail.umcs.pl