Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
W ramach realizacji projektu Erasmus+ „AGILE - Higher education resilience in refugee crises: forging social inclusion through capacity building, civic engagement and skills recognition” (pol. Odporność szkolnictwa wyższego na kryzysy związane z uchodźcami: budowanie włączenia społecznego poprzez rozwój potencjału, zaangażowanie obywatelskie i uznawanie umiejętności), którego FRP jest partnerem ze strony polskiej, uruchomione zostało badanie
„Integracja społeczno-językowa i akademicka studentów z doświadczeniem uchodźczym w szkolnictwie wyższym” | "Sociolinguistic and academic integration of students in exile enrolled in Higher Education",
mające na celu dokonanie analizy integracji społeczno-językowej i akademickiej studentów i doktorantów (także byłych) różnej narodowości i różnych poziomów z doświadczeniem uchodźczym w systemie szkolnictwa wyższego w krajach europejskich, w tym także w Polsce. Poddane analizie zostaną wyzwania i systemy wsparcia oferowane studentom-uchodźcom w uczelniach krajów przyjmujących.
Badanie jest skierowane do osób z doświadczeniem i statusem uchodźczym lub odpowiednim, niezależnie od obywatelstwa (np. Ukraina, Białoruś, Afganistan, Syria, Iran itd.), włączonym w ten czy inny sposób do systemu szkolnictwa wyższego i nauki w kraju przyjmującym, w tym w Polsce.
Ankieta dostępna jest na stronie https://ec.europa.eu/eusurvey/runner/SiEinHE w kilku wersjach językowych, w tym w języku polskim.
Informacja nadesłana