Zasady publikacji

Kto publikuje treści w serwisie umcs.pl?

Serwis umcs.pl składa się z około 300 stron internetowych, które mają różnych redaktorów:

  1. Serwis główny obsługuje redakcja serwisów internetowych umcs.pl. Niektóre obszary serwisu głównego redagują pracownicy, którzy zajmują się daną dziedziną (np. Pracownik, Kandydat, Studia podyplomowe).
  2. Strony wydziałowe mają własnych redaktorów, których listę możesz znaleźć w zakładce Kontakt / lista redaktorów.
  3. Strony tematyczne (projektowe, jednostek naukowych innych niż wydziały, organizacji studenckich itp.) również mają swoich redaktorów.

Aby opublikować treści na wybranej stronie, skontaktuj się z jej redaktorem.

Jak dostarczyć treści do publikacji w serwisie głównym?

Prześlij informację ze służbowego adresu e-mail wraz z załącznikami na adres redakcja@mail.umcs.pl

W jakim formacie przesłać materiały?

Zadbaj o odpowiedni format materiałów – zapewni to ich dostępność, a my będziemy mogli opublikować je szybciej.

  1. Informacje dostarcz w formie tekstowej (w treści maila lub w załączniku do maila w formacie tekstowym). Nie przekazuj tekstu w formie grafiki czy skanu do przepisania. Pamiętaj, że grafika może pełnić wyłącznie funkcję ilustracyjną! 
  2. Zdjęcia i grafiki przekaż w formie załączników (najlepiej w formacie png, jpg). Aby grafika wyświetlała się poprawnie, musi mieć rozdzielczość przynajmniej 72 ppi.  
  3. Baner („mały” baner do obszaru tematycznego lub na stronę tematyczną) musi mieć wymiary 880 x 280 pikseli.
  4. Slider na stronę główną musi mieć wymiary 1600 x 400 pikseli. 
  5. Ewentualne wzory dokumentów i inne treści w oddzielnych plikach również prześlij jako załączniki.
  6. Filmy wyślij jako link do YouTube (osadzamy je w serwisie).

O czym jeszcze należy pamiętać?

Prawo autorskie

Przesyłaj do nas wyłącznie materiały, które nie naruszają praw autorskich osób trzecich (np. nie są pobrane z internetu albo z nieznanego źródła).  

RODO

Jeśli odpowiadasz za zapisy uczestników na wydarzenia, przestrzegaj regulacji RODO. Najlepiej prowadź zapisy przez formularze serwisu umcs.pl. Skontaktuj się z nami, aby utworzyć formularz. 

Nie publikujemy ogłoszeń, które zawierają informacje o przesyłaniu danych osobowych na prywatne adresy e-mail lub inne ryzykowne czy niezgodne z prawem zapisy.

Czas publikacji

W przypadku aktualności przyjmujemy zgłoszenia publikacji dostarczone w dni robocze min. 24 godziny przed wydarzeniem. Zgłoszenia przesłane z mniejszym wyprzedzeniem rozpatrujemy indywidualnie.

UWAGA!

W niektórych przypadkach możemy odrzucić materiały lub opóźnić ich publikację. Stanie się tak, jeśli:

  • nie podpiszesz materiałów i trudno nam będzie ustalić ich nadawcę (pracowników UMCS prosimy, aby korzystali ze służbowych adresów e-mail);
  • informacje, grafiki, zdjęcia lub filmy pobierzesz ze źródeł, z którymi UMCS nie prowadzi bieżącej współpracy;
  • dostarczysz materiały w formie innej niż elektroniczna;
  • nie zadbasz o kompletność treści;
  • prześlesz materiały w niemożliwym do zrealizowania terminie;
  • dostarczysz materiały w formacie, który uniemożliwia ich odczytanie lub publikację;
  • materiały będą merytorycznie nieuzasadnione lub będą naruszały obowiązujące przepisy prawa albo zasady regulaminu.

Chcemy, aby treści były poprawne i dostępne – dlatego selekcjonujemy, modyfikujemy i korygujemy informacje publikowane na stronach internetowych.