Aktualności

Dodawanie aktualności

Aby dodać nową aktualność, przejdź do CMS / Treści / Zarządzanie treściami / Wybrana strona / Aktualności. Jeśli nie ma tam jeszcze węzła aktualności, musisz go wcześniej utworzyć. Jak to zrobić, opisaliśmy w zakładce Menu (tworzenie zakładek)

Gdy przejdziesz do aktualności, zobaczysz ich listę oraz opcję "dodaj nowy" - zielony przycisk po prawej stronie.

Gdy wybierzesz opcję "dodaj nowy", ustaw parametry aktualności - tzw. dane podstawowe:

  • tytuł,
  • obrazek główny,

    Uwaga! Po wybraniu galerii "Uniwersalne" możesz korzystać z dodawanych przez redakcję, bezpłatnych zdjęć o charakterze ogólnym, które nie wymagają licencji.

  • data startu publikacji (wymagana),
  • data końca publikacji (niewymagana),
  • krótki opis (tekst wyświetlający się nad zdjęciem - tzw. zajawka),
  • treść,
  • tagi - niewymagane; wspierają pozycjonowanie,
  • powiązany formularz - możesz wybrać formularz w przypadku zapisów na wydarzenie (musisz go wcześniej utworzyć),
  • opcja wyróżniony - pojawi się pogrubiona ramka wokół zdjęcia na głównej stronie, domyślnie opcja nie jest zaznaczona,
  • stopka - w przypadku konieczności wstawiania stałej stopki (np. informacja o finansowaniu z projektu) możesz ją utworzyć i dopiero później dołączać do aktualności i stron - opcja nie jest wymagana,
  • aktywny / roboczy - widoczność w serwisie.

Podgląd

Po zapisaniu treści, zarówno opublikowanej, jak i roboczej aktualności, możliwy jest podgląd (opcja cały czas dostępna w prawym górnym rogu strony).

Zgłaszanie aktualności do publikacji na stronie głównej

Aktualności możesz zgłosić do publikacji na stronie głównej umcs.pl. Wystraczy, że skorzystasz z opcji "zgłoś publikację na stronie głównej" na liście aktualności.

Jeśli opcja nie wyświetla się, to znaczy, że aktualność została już zgłoszona.

Uwaga! Jeśli będziesz edytować aktualność, która była już zgłoszona, musisz zgłosić ją ponownie.