SZKOLENIA DLA PRACOWNIKÓW:

Biuro ds. Kształcenia Ustawicznego działające w Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów organizowało nieodpłatne szkolenia z doskonalenia umiejętności psychospołecznych.

Celem szkoleń prowadzonych w formie warsztatów było doskonalenie umiejętności psychospołecznych. Stosując aktywne metody nauczania dorosłych takie, jak: prezentacje, dyskusje, ćwiczenia indywidualne - w parach, zespołowe i grupowe, odgrywanie ról, symulacje sytuacji zadaniowych, sesje plakatowe, analiza przypadków, kwestionariusze, testy, projekcje filmów szkoleniowych, analiza nagrań na kamerę video:

  • uczyliśmy swobodnego posługiwania się metodami i technikami komunikacyjnymi służącymi porozumieniu z innymi,
  • pomagaliśmy w zrozumieniu prawidłowości rządzących procesem kierowania ludźmi,
  • dostarczaliśmy narzędzi rozwijania umiejętności przewodzenia innym, 
  • wskazywaliśmy perspektywy zastosowań psychologii w codziennej praktyce,
  • budowaliśmy więzi międzyludzkie cementujące zespoły zadaniowe,
  • inspirowaliśmy do podejmowania działań zmierzających do samodzielnego rozszerzania kompetencji zawodowych, 
  • modelowaliśmy partnerstwo w kontaktach międzyludzkich. 

Korzyści z uczestnictwa w szkoleniach:

  • wzrost skuteczności działania w relacjach z innymi ludźmi,
  • zwiększenie samoświadomości i własnych zasobów,
  • rozwijanie motywacji do dalszego doskonalenia kompetencji psychospołecznych.   

Zakres tematyczny szkoleń:

  1. Asertywność.
  2. Komunikacja interpersonalna.
  3. Autoprezentacja i wystąpienia publiczne.
  4. Rozwiązywanie konfliktów.
  5. Negocjacje.
  6. Budowanie zespołu i praca zespołowa.
  7. Inteligencja emocjonalna.
  8. Trening myślenia twórczego.
  9. Oswajanie stresu.
  10. Zarządzanie sobą w czasie.
  11. Analiza Transakcyjna.
  12. Profilaktyka wypalenia zawodowego.
  13. Szkolenie antydyskryminacyjne.
  14. Kobieta i mężczyzna w relacjach.
  15. Trening rozwoju osobistego.
  16. Warsztaty umiejętności menedżerskich.
  17. Efektywna komunikacja w procesie dydaktycznym.
  18. Aktywne metody nauczania dorosłych.
  19. Metody i techniki grupowej pomocy psychologicznej.
  20. Warsztaty trenerskie.
  21. Coaching.
  22. Nowoczesna asystentka w działaniu.
  23. Profesjonalny kontakt z klientem.

Czas trwania: szkolenia trwały jeden lub dwa dni (8/16 godz.) i prowadzone były w formie warsztatu lub treningu.

Szkolenia prowadziła pracownica Biura ds. Kształcenia Ustawicznego, CKiOS - Barbara Smoczyńska - dr nauk humanistycznych, trenerka umiejętności psychospołecznych, coach, terapeutka programu psychoonkologicznego Simontona, specjalistka w zakresie aktywnych metod nauczania dorosłych.

Szkolenia zrealizowane dla pracowników:

  1. Skuteczny koordynator projektów dla koordynatorów projeków unijnych - 1 grupa
  2. Warsztaty umiejętności menedżerskich dla kierowników Domów Studenckich - 1 grupa
  3. Warsztaty umiejętności menedżerskich dla dyrektorów jednostek UMCS - 1 grupa
  4. Nowoczesna asystentka w działaniu dla sekretarek Rektorów i Pani Kanclerz - 2 grupy
  5. Trening asertywności dla sekretarek - 1 grupa
  6. Efektywna komunikacja w procesie dydaktycznym dla nauczycieli akademickich - 2 grupy
  7. Warsztaty umiejętności menedżerskich dla kierowników różnego szczebla - 2 grupy
  8. Trening asertywności - 3 grupy
  9. Aktywne metody nauczania dla nauczycieli akademickich - 1 grupa
  10. Autoprezentacja i wystąpienia publiczne dla nauczycieli akademickich - 1 grupa
  11. Oswajanie stresu - 1 grupa
  12. Budowanie zespołu i praca zespołowa - 2 grupy
  13. Psychologia obsług klienta - 2 grupy
  14. Rozwiązywanie konfliktów - 1 grupa
  15. Warszaty: Komunikacja interpersonalna - 1 grupa
  16. Savoir vivre - 2 grupy
  17. Profesjonalny kontakt z klientem - 1 grupa