SZKOLENIA DLA PRACOWNIKÓW:
Biuro ds. Kształcenia Ustawicznego działające w Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów organizowało nieodpłatne szkolenia z doskonalenia umiejętności psychospołecznych.
Celem szkoleń prowadzonych w formie warsztatów było doskonalenie umiejętności psychospołecznych. Stosując aktywne metody nauczania dorosłych takie, jak: prezentacje, dyskusje, ćwiczenia indywidualne - w parach, zespołowe i grupowe, odgrywanie ról, symulacje sytuacji zadaniowych, sesje plakatowe, analiza przypadków, kwestionariusze, testy, projekcje filmów szkoleniowych, analiza nagrań na kamerę video:
- uczyliśmy swobodnego posługiwania się metodami i technikami komunikacyjnymi służącymi porozumieniu z innymi,
- pomagaliśmy w zrozumieniu prawidłowości rządzących procesem kierowania ludźmi,
- dostarczaliśmy narzędzi rozwijania umiejętności przewodzenia innym,
- wskazywaliśmy perspektywy zastosowań psychologii w codziennej praktyce,
- budowaliśmy więzi międzyludzkie cementujące zespoły zadaniowe,
- inspirowaliśmy do podejmowania działań zmierzających do samodzielnego rozszerzania kompetencji zawodowych,
- modelowaliśmy partnerstwo w kontaktach międzyludzkich.
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniach:
- wzrost skuteczności działania w relacjach z innymi ludźmi,
- zwiększenie samoświadomości i własnych zasobów,
- rozwijanie motywacji do dalszego doskonalenia kompetencji psychospołecznych.
Zakres tematyczny szkoleń:
- Asertywność.
- Komunikacja interpersonalna.
- Autoprezentacja i wystąpienia publiczne.
- Rozwiązywanie konfliktów.
- Negocjacje.
- Budowanie zespołu i praca zespołowa.
- Inteligencja emocjonalna.
- Trening myślenia twórczego.
- Oswajanie stresu.
- Zarządzanie sobą w czasie.
- Analiza Transakcyjna.
- Profilaktyka wypalenia zawodowego.
- Szkolenie antydyskryminacyjne.
- Kobieta i mężczyzna w relacjach.
- Trening rozwoju osobistego.
- Warsztaty umiejętności menedżerskich.
- Efektywna komunikacja w procesie dydaktycznym.
- Aktywne metody nauczania dorosłych.
- Metody i techniki grupowej pomocy psychologicznej.
- Warsztaty trenerskie.
- Coaching.
- Nowoczesna asystentka w działaniu.
- Profesjonalny kontakt z klientem.
Czas trwania: szkolenia trwały jeden lub dwa dni (8/16 godz.) i prowadzone były w formie warsztatu lub treningu.
Szkolenia prowadziła pracownica Biura ds. Kształcenia Ustawicznego, CKiOS - Barbara Smoczyńska - dr nauk humanistycznych, trenerka umiejętności psychospołecznych, coach, terapeutka programu psychoonkologicznego Simontona, specjalistka w zakresie aktywnych metod nauczania dorosłych.
Szkolenia zrealizowane dla pracowników:
- Skuteczny koordynator projektów dla koordynatorów projeków unijnych - 1 grupa
- Warsztaty umiejętności menedżerskich dla kierowników Domów Studenckich - 1 grupa
- Warsztaty umiejętności menedżerskich dla dyrektorów jednostek UMCS - 1 grupa
- Nowoczesna asystentka w działaniu dla sekretarek Rektorów i Pani Kanclerz - 2 grupy
- Trening asertywności dla sekretarek - 1 grupa
- Efektywna komunikacja w procesie dydaktycznym dla nauczycieli akademickich - 2 grupy
- Warsztaty umiejętności menedżerskich dla kierowników różnego szczebla - 2 grupy
- Trening asertywności - 3 grupy
- Aktywne metody nauczania dla nauczycieli akademickich - 1 grupa
- Autoprezentacja i wystąpienia publiczne dla nauczycieli akademickich - 1 grupa
- Oswajanie stresu - 1 grupa
- Budowanie zespołu i praca zespołowa - 2 grupy
- Psychologia obsług klienta - 2 grupy
- Rozwiązywanie konfliktów - 1 grupa
- Warszaty: Komunikacja interpersonalna - 1 grupa
- Savoir vivre - 2 grupy
- Profesjonalny kontakt z klientem - 1 grupa