-
K. Skrok. Powtarzanie i utrwalanie wiadomości z chemii w kl. VIII. Chemia w Szkole nr 2, 1981, s. 89-92
-
K. Skrok. Znaczenie zintegrowanej wiedzy o materii w programie szkoły podstawowej. Materiały Dorocznego Zjazdu Naukowego PTChem. Sekcje III-VIII. Szczecin 1990, str. 282
-
K. Skrok - Kształtowanie struktur pojęciowych w nauczaniu chemii - Chemia w Szkole nr 5, 1990, s. 257-260.
-
K. Skrok Struktura pojęciowa działu "Związki chemiczne w życiu codziennym" w: Chemia w życiu codziennym. Wyd. Uniw. Wrocławskiego, Wrocław 1991, Vol. 2, str. 370-377.
-
R.M. Janiuk, K. Skrok. Poznawcze i dydaktyczne funkcje teorii atomistyczno-cząsteczkowej w opinii nauczycieli chemii. Zjazd Naukowy PTCh i SITPChem. Kraków 1991, Z. 5, s. 36.
-
K. Skrok - Zajęcia z dydaktyki chemii na 3-letnich dwukierunkowych, zawodowych studiach nauczycielskich. Materiały Zjazdu Naukowego PTCh i SITPChem, Z. 5, s. 37, Kraków 1991
-
K. Skrok. Chemia w szkole podstawowej jako przedmiot przyrodniczy, związany z życiem codziennym. Materiały i Sprawozdania. Zeszyt 24, Koncepcje nauczania chemii w nowym systemie polskiego szkolnictwa. Wyd. Nauk. WSP Kraków 1992, str. 99-105.
-
R.M. Janiuk, K. Skrok. Cognivite and Didactic Functions of Atomic Theory in the Opinion of Chemistry Teachers. Materiały 1-st Eur. Conf. on Res. in Chem. Educ. Montpellier 1992, Komunikat nr 1-15.
-
K. Skrok. Koncepcja pierwszego działu autorskiego programu chemii dla szkoły podstawowej. Materiały Dorocznego Zjazdu Naukowego PTChem. Chemia w ochronie zdrowia i środowiska człowieka. Białystok 1992
-
K. Skrok. O utrwalaniu strukturalnym nieco inaczej. Chemia w Szkole, Nr 3, str. 156-160, 1993.
-
K. Skrok. Problemy ekologii, a wiedza chemiczna uczniów w szkole podstawowej. Materiały Dorocznego Zjazdu PTChem w Toruniu, 1993.
-
K. Skrok. Problemy ekologii wody. Materiały VIII Szkoły Problemów Dydaktyki Chemii "Ekologiczne znaczenie wody" - Borowice 1993, WydawnictwoOFEK, Jelenia Góra.
-
K. Skrok, R.M. Janiuk. Nowe rozwiązanie metodyczne w zestawie do nauczania chemii dla kl. VII. Materiały z Jubileuszowego Zjazdu Naukowego PTChem., Warszawa 1994.
-
R.M. Janiuk, K.Skrok, How to make pupils understand better the basis of chemistry. Book of abstracts, 13 International Conference on Chemical Education 1994, Puerto Rico, s. 11.
-
R. M. Janiuk, K. Skrok. Nowy zestaw książek do nauczania chemii w klasie 7. Chemia w Szkole, Nr 3, str. 187-189, 1994.
-
R. M. Janiuk, K. Skrok. New curriculum and textbook for teaching chemistry in Primary Schools in Poland Materiały z 1 Sympozjum. Contemporary Trends in Science and Technology Education. Estonia 15-18 May, 1995, s. 20
-
K. Skrok. Kształtowanie odpowiedzialności ekologicznej uczniów na przykładzie gleby - jednego z ekosystemów przyrody. Materiały IX Szkoły Problemów Dydaktyki Chemii. Sobieszewo, czerwiec 1995.
-
J. Dymara, R. M. Janiuk, Z. J. Kloc, K. Skrok. Problemy związane ze zintegrowanym nauczaniem przedmiotów przyrodniczych. Materiały Dorocznego Zjazdu PTChem i SITPChem, Poznań, 1996
-
J. Dymara, R. M. Janiuk, Z. J. Kloc, K. Skrok. Projekt zmodernizowanego programu zajęć z metodyki nauczania chemii. Materiały Dorocznego Zjazdu PTChem i SITPChem, Poznań, 1996
-
K. Skrok, R. M. Janiuk. Utrwalanie na lekcjach chemii wiedzy z przedmiotów przyrodniczych. Materiały Dorocznego Zjazdu PTChem i SITPChem, Poznań, 1996
-
R. M. Janiuk, K. Skrok. Koncepcja zintegrowanego kształcenia nauczycieli podczas 3-letnich studiów zawodowych o specjalności chemia z fizyką. Materiały Dorocznego Zjazdu PTChem i SITPChem, Poznań, 1996
-
K. Skrok, Janiuk R. M.. A textbook as an important element of modernized teaching of chemistry. Materiały z II Sympozjum IOSTE Krajów Europy Środkowej i Wschodniej - Science and Technology Education for Social and Economic Development - Lublin 2-5 czerwca 1997 r. s.84-85
-
K. Skrok. Koncepcja lekcji utrwalającej w klasie 8, nawiązująca do problematyki "Chemia a żywność". Materiały X Szkoły Problemów Dydaktyki Chemii. Chemia a Żywność. Kiekrz k/Poznania 6-10 czerwca 1997, str. 356-361
-
K. Skrok. Uczyć chemii, to również wychowywać. Chemia w Szkole Nr 4, s. 229-236, 1997
-
K. Skrok, R.M. Janiuk. Kształcenie i rozwijanie umiejętności posługiwania się wiedzą chemiczną. Materiały XL Dorocznego Zjazdu Naukowego PTChem i SITPChem, Gdańsk, 22-26.09.1997
-
K. Skrok. II Sympozjum IOSTE Krajów Europy Środkowej i Wschodniej - Lublin '97. Chemia w Szkole nr 5, 1997, s. 328-330.
-
K. Skrok. Związki chemiczne w żywieniu - scenariusz lekcji powtórzeniowej w klasie 8. Chemia w Szkole nr 2, 1998, s. 91-97.
-
J. W. Dymara, R. M. Janiuk, Z. J. Kloc, K. Skrok. Testing of Practical Skills as an Element of the Methods of Chemistry Teaching Examination. Book of Abstracts 1st European Conference in Chemical Education (ECCE) Budapest, Hungary 25-29 August, 1998 s. 112.
-
K. Skrok. Active Methods of Chemistry Teachers Education. Book of Abstracts 1st European Conference in Chemical Education (ECCE) Budapest, Hungary 25-29 August, 1998 s. 143
-
K. Skrok. Aktywne metody kształcenia nauczycieli chemii. Materiały Dorocznego Zjazdu PTChem i SiTPChem, (XLI) 14-18 września Wrocław 1998, s. 308
-
K. Skrok. Jak sprawdzać umiejętności studentów z zakresu metodyki nauczania chemii. Materiały Dorocznego Zjazdu PTChem i SiTPChem, (XLI) 14-18 września Wrocław 1998, s. 309
-
K. Skrok, A. Kamińska-Ostęp, R. Porzak. Diagnosis of Personality as an Element of Teachers' Education. Programme and Abstracts Symposium Education of Science Teachers, Nałęczów, Poland 16-18.10.1998, str. 33.
-
K. Skrok. Efektivnost' nových metodických koncepcii vo vyučovani chémie. Zbornik Medzinárodná konferencia DIDCHEM 98 "Aktuálne problémy vyučovania chémie v ZŠ a SŠ", Tatranská Štrba7-9.10.1998, s. 60-67.
-
K. Skrok, R.M. Janiuk. Kierunki doskonalenia nauczycieli dla potrzeb zreformowanego szkolnictwa. XI Szkoła Problemów Dydaktyki Chemii, Polska chemia w Unii Europejskiej, Kiekrz 1999 s. 278
-
K. R. Skrok, H. Čtrnactova. "Badanie osiągnięć uczniów w zakresie rozumienia i posługiwania się wiedzą chemiczną z zastosowaniem podstawowych teorii chemicznych. W: Aktualne problemy edukacji chemicznej. Uniwersytet Opolski, Opole 1999, s. 149-155
-
H. Čtrnáctová", K. Skrok, K. Hadrbolcová and P. "Mikšovská. “Zastosowanie testów dydaktycznych do oceny poziomu myślenia chemicznego uczniów. W: Aktualne problemy edukacji chemicznej. Uniwersytet Opolski, Opole 1999, s. 144-148
-
K. Skrok. Konstruktywistyczne wprowadzanie pojęć, a proces uczenia się chemii. W: Materiały Jubileuszowego Zjazdu Naukowego PTCh i SITPChem, 10-15.09.2000
-
R. M. Janiuk, K. Skrok. Obudowa internetowa do podręcznika “Chemia i my” z pakietu edukacyjnego dla gimnazjum. W: Chemia w Szkole nr 5, s. 253-258, 2000
-
K. Skrok. Metody aktywizujące w kształceniu i doskonaleniu nauczycieli oraz nauczaniu przedmiotów przyrodniczych, w: Materiały Sympozjum Naukowo-Dydaktycznego “Społeczne znaczenie wiedzy przyrodniczej”, Lublin 11-13.02. 2000
-
K. Skrok. Studia podyplomowe – wspomaganie rozwoju zawodowego nauczycieli chemii. Chemia w Szkole nr 1, s. 58-59, 2001
-
K. Skrok. Realizacja celów wychowawczych poprzez nauczanie chemii w świetle standardów wymagań egzaminacyjnych. Materiały XLIV Zjazdu Naukowego PTChem i SITPChem, Katowice 2001
-
K. Skrok. Metody aktywizujące w kształceniu i doskonaleniu nauczycieli oraz nauczaniu przedmiotów przyrodniczych. w: Materiały Sympozjum Naukowo-Dydaktycznego (Lublin 2000) “Społeczne znaczenie wiedzy przyrodniczej”. Wyd. UMCS Lublin 2002, s. 121-124.
-
Z. Kloc, K. Skrok. Praktyki przedmiotowo-metodyczne w opinii studentów chemii. w: Materiały Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej (Kraków 2000) „Kształcenie praktyczne przyszłych nauczycieli nowoczesnej szkoły. Wyd. Naukowe AP, Kraków 2002, s. 167-171
-
K. Skrok. Motywacyjna rola studenckich praktyk przedmiotowo-metodycznych. w: Materiały Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej (Kraków 2000) „Miejsce i rola praktyk pedagogicznych w przygotowaniu nauczycieli dla zreformowanej szkoły”. Wyd. Naukowe AP, Kraków 2002, s 373-377
-
J. Dymara, R. M. Janiuk, Z. Kloc, A. Kamińska-Ostęp, K. Skrok. Kształcenie umiejętności zawodowych przyszłego nauczyciela chemii. w: Materiały XLV Zjazdu Naukowego PTChem i SITPChem, Kraków 2002, s. 996
-
K. Skrok Jak zapoznawać studentów z metodą nauczania i jej wpływem na proces kształtowania struktury wiedzy uczniów w: Materiały XLV Zjazdu Naukowego PTChem. i SITPChem., Kraków 2002, s. 1007
-
K. Skrok, M. Mazur, R. M. Janiuk. Badania wpływu doboru i układu treści nauczania na realizację celów wychowawczych w procesie nauczania chemii. w: Materiały XLV Zjazdu Naukowego PTChem i SITPChem, Kraków 2002, s. 1008
-
K. Skrok. Realizacja celów wychowawczych w procesie nauczania chemii w świetle prowadzonych badań. Chemia w Szkole 2 (2003) s. 76-85
-
K. R. Skrok. Czynniki wpływające na realizację celów wychowawczych w procesie nauczania chemii. w: Materiały XII Szkoły Problemów Dydaktyki Chemii „Różne oblicza chemii u progu XXI wieku” Sucha Beskidzka-Kraków 2003, s. 66-69
-
J. Dymara, R. M. Janiuk, Z. Kloc, K. Skrok. Sylwetka zawodowa nauczyciela chemii. w: Materiały XLVI Zjazdu Naukowego PTChem i SITPChem. Lublin, 15-18.09.2003, s. 1080
-
K. Skrok, P. Ślązak, R. M. Janiuk. Kształtowanie całościowego obrazu przyrody w procesie nauczania chemii. w: Materiały XLVI Zjazdu Naukowego PTChem i SITPChem. Lublin, 15-18.09.2003. s. 1068
-
K. Skrok, B. Ślązak, R. M. Janiuk. Rola pojęć z zakresie teorii atomistycznej w konstruktywistycznym kształtowaniu struktury wiedzy chemicznej uczniów w: Materiały XLVI Zjazdu Naukowego PTChem i SITPChem. Lublin, 15-18.09.2003. s. 1064
-
J. W. Dymara, R. M. Janiuk, Z. J. Kloc, K. R. Skrok. Kształcenie i doskonalenie nauczycieli chemii w Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Sbornik prednasek z mezinarodni konference konane 20-22 kvetna 2003 v Roznove pod Radhostem. Pregradualni priprava a postgradualni vzdelavani ucitelu chemie. Ostrava 2003
-
K. R. Skrok. Kształcące, wychowawcze i przyrodnicze aspekty w doskonaleniu nauczycieli chemii. Sbornik prednasek z mezinarodni konference konane 20-22 kvetna 2003 v Roznove pod Radhostem. Pregradualni priprava a postgradualni vzdelavani ucitelu chemie. Ostrava 2003
-
K. R. Skrok. Metody aktywizujące w kształceniu nauczycieli. Sbornik prednasek z mezinarodni konference konane 20-22 kvetna 2003 v Roznove pod Radhostem. Pregradualni priprava a postgradualni vzdelavani uciteluchemie. Ostrava 2003
-
K. Skrok. Influence of teaching contents structure on the aims achieved in chemical education. Preliminary reports presented during XLVI Meeting of the Polish Chemical Society and the Association of Engineers and Technicians of Chemical Industry, Lublin, Poland. Annals of the Polish Chemical Society 2003, Vol. 2, s. 872-876
-
K. Skrok. Structure of contents and strategy of solving problem task integrating pupils’ science knowledge. Proceedings of the 11th IOSTE Symposium July 2004, Lublin, Poland, s. 277
-
K. Skrok. Problems tasks in constructivist formation of pupils science knowledge. Proceedings of the 11th IOSTE Symposium July 2004, Lublin, Poland, s. 279
-
K. Skrok. Edukacja filozoficzna uczniów w gimnazjum, podczas realizacji ścieżki międzyprzedmiotowej na temat: “Gleba w przyrodzie”. w: MateriałyZjazdowe tom. III, XLVII Zjazd PTChem i SITPChem Wrocław, 2004, s. 1119
-
K. Skrok, K. Ciepłowska, R. M. Janiuk. Postawy i zachowania uczniów jako efekt nauczania chemii, w świetle prowadzonych badań. w: Materiały Zjazdowe, Tom III, XLVII Zjazd PTChem i SITPChem. Wrocław, 2004, s. 1098
-
K. Skrok. Test sprawdzający zintegrowaną wiedzę w gimnazjum. Chemia w Szkole Nr 2, 2004 s. 96-103
-
R. M. Janiuk, K. Skrok. Płyta CD-ROM jako pomoc w pracy nauczyciela chemii w gimnazjum. Biuletyn klubu nauczycieli – Pomagamy uczyć. 1 (2005) 16-19
-
K. Skrok. Educational skills of prospective chemistry teachers. Book of Abstracts „European variety in chemistry education” Faculty of Chemistry, Jagiellonian University, Kraków (2005) 29-32
-
K. Skrok. Research of Education Process in Chemistry Teaching. Annals of the Polish Chemical Society. Wrocław, Poland, Vol. 3 (2004) 1203-1206
-
K. Skrok. Rozwijanie zainteresowań uczniów procesami zachodzącymi w najbliższym otoczeniu, w przyrodzie – a kształcenie postaw i zachowań. Materiały XLVIII Zjazdu Naukowego PTChem i SITPChem., Poznań (2005) S11-K24
-
K. Skrok Różne drogi rozwiązywania tego samego problemu – koncepcja metodyczna lekcji. Materiały XLVIII Zjazdu Naukowego PTChem. i SITPChem., Poznań (2005) S11-P3
-
K. R. Skrok, R. M. Janiuk. Rola chemii w kształceniu postaw i zachowań uczniów, jako elementu ich wiedzy przyrodniczej i społecznej. Vedy o výchove a vzdelávani. Aktuálne vývojove trendy vo vyučovani prirodných vied. Zbornik Pedagogickiej fakulty Trnavskej univerzity. 2005, no. 9, s. 143-146
-
K. Skrok. Development of pupils’ interest in the processes occurring in the closest environment, in nature and formation of their attitudes and behaviours in teaching chemistry. Annals of the Polish Chemical Society. Poznań, Poland, Vol. II (2005) 532-535.
-
K. Skrok. Wartości w nauczaniu chemii. Materiały XIII Szkoły Problemów Dydaktyki Chemii, Sucha Beskidzka, (2006) 81-85.
-
K. Skrok. Tworzenie sytuacji sprzyjających uczeniu się na lekcjach chemii. Materiały XIII Szkoły Problemów Dydaktyki Chemii, Sucha Beskidzka (2006)183-186.
-
K. Skrok. Chemistry teaching contents and its role as a subject of liberal knowledge in the junior secondary school in the light of research. Book of Abstracts II International Conference “Research in didactics of chemistry – Extended with the Research in Didactics of the Sciences”. Pedagogical University of Kraków (2006) 50.
-
K. Skrok. Role of chemistry lesson to enable pupils getting to know themselves and guiding development of their personalities. Book of Abstracts II International Conference “Research in didactics of chemistry – Extended with the Research in Didactics of the Sciences”. Pedagogical University of Kraków, (2006) 67
-
K. Skrok. Formation of pupils’ ecological responsibility and chemistry teaching contents in Junior Secondary School. Book of Abstracts 8th European Conference on Research in Chemical Education, Budapeszt, Węgry, (2006) 163-164.
-
K. Skrok. Cechy współczesnego podręcznika chemii dla gimnazjum i jego rola w edukacji przyrodniczej. Materiały konferencji naukowej: „W poszukiwaniu nowoczesnej koncepcji podręcznika szkolnego”. Instytut Nauk o Ziemi UMCS, Lublin (2006) 11.
-
K. Skrok, (2007), Book reviews/Resenas de libros: Science and Technology Education for a Diverse World Dilemmas, needs and partnerships. Edited by: Ryszard M. Janiuk and Elwira Samonek-Miciuk Maria Curie Skłodowska, University Press, in Journal of Science Education Revista de Educación en Ciencias.No 1, vol. 8 p. 59
-
K. Skrok, (2007) Cele wychowawcze w nauczaniu chemii w opinii nauczycieli a ich realizacja w świetle prowadzonych badań, w: ScienEdu, Aktualne trendy vo vyučovani prirodovedných predmetov, Bratislava, s.361 365
-
K. Skrok, (2007), Zadania problemowe w programie komputerowym „Chemia w gimnazjum”, w: ScienEdu, Aktualne trendy vo vyučovani prirodovedných predmetov, Bratislava, s. 453 – 455
-
K. Skrok, (2007), Formations of pupils’ attitudes and behaviours in chemistry teaching. Formación de valores y actitudes de los estudiantes en educación química in Journal of Science Education Revista de Educación en Ciencias.No 2, vol. 8, p. 107-110
-
K. Skrok; (2008), Cele wychowawcze realizowane na lekcjach chemii w gimnazjum, Biuletyn Klubu Nauczyciela „Pomagamy uczyć”, Chemia Nr 1/2008, Wydawca: WSiP S.A.
- K. Skrok. Nauczyciel chemii - wychowawcą. Materiały 51 Zjazdu PTChem i SiTPChem, Opole 2008, S10-WS-02.
-
K. Skrok. Aspekty wychowawcze w nauczaniu chemii a jej rola w kształceniu ogólnym. Ciekawa Chemia. Poradnik Nauczyciela. Materiały metodyczne do lekcji chemii. WSIP (2009) 3-10.