Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
Prezeska Fundacji Nowa Aleksandria, dyrektorka artystyczna i producentka Splat!FilmFest International Fantastic Film Festival – międzynarodowego festiwalu horroru, fantastyki, kina gatunkowego i bezkompromisowego kina arthousowego(www.splatfilmfest.com), szefowa cyklu kina klasy B - Filmy Najlepsze z Najgorszych. Do 2020 roku wieloletnia pracowniczka Centrum Kultury w Lublinie (producentka teatralna, kuratorka kina), w latach 2020-2021 pracowniczka Centrum Spotkania Kultur w Lublinie, w którym jako kuratorka Kina CSK, zbudowała i rozwinęła repertuar i styl Kina CSK od podstaw. Filmoznawczyni, producentka, menedżerka kultury, pomysłodawczyni, organizatorka i programerka licznych wydarzeń filmowych realizowanych w różnych miastach Polski.
Dwukrotna stypendystka Prezydenta Miasta Lublin (2017 i 2019). Nominowana dwa razy w plebiscycie Człowiek Roku 2017 Dziennika Wschodniego oraz w plebiscycie Kuriera Lubelskiego w kategorii Kultura za organizację Splat!FilmFest. W 2019 roku została laureatką plebiscytu "Kobieta na medal 2019" oraz otrzymała medal Prezydenta Miasta Lublin za działalność Fundacji Nowa Aleksandria. Monika Stolat znalazła się również w zestawieniu 10 najbardziej kreatywnych osób z Lublina według magazynu F5 ("10 kreatywnych osób z Lublina i okolic, dla których praca to jednocześnie pasja"). Absolwentka „Akceleratora przedsiębiorczości audiowizualnej Krajowej Izby Przedsiębiorczości Audiowizualnej”.
W swojej pracy lubi bardzo dużo rzeczy, między innymi różnorodność, ciągły rozwój zawodowy i osobisty, kreatywne zajęcia, poznawanie inspirujących ludzi i generalnie obcowanie w ten czy inny sposób z kulturą i sztuką. Jak twierdzi, studia kulturoznawcze pomogły jej rozwinąć pasje, poszerzyły horyzonty i umożliwiły poznanie kulturowych kontekstów i wielowymiarowości sztuki. Najlepiej ze studiów wspomina atmosferę kulturoznawstwa, tworzoną przez wykładowców i studentów.