Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
Prowadzimy działalność naukowo-badawczą z obszaru m.in.:
teorii komunikowania i mediów, systemów medialnych, opinii publicznej, profesjonalizacji komunikowania politycznego i marketingu politycznego, problemów współczesnego dziennikarstwa, metodologii badań medioznawczych, mediatyzacji sfery publicznej, historii mediów, analizy filmu, aktywności obywatelskiej on-line;
nauki o informacji, mediach, współczesnej bibliologii oraz edukacji medialnej, informacyjnej i cyfrowej;
historii prasy, dyskursu medialnego współczesnych tekstów reportażowych, edurozrywki, komunikowania o zdrowiu, marketingu społecznego, praktyki i teorii prozodii medialnej;
epistemologii, ontologii i aksjologii mediów, multimodalności perswazyjnych komunikatów, storytellingu, genologii, a także filozofii i krytyki sztuki.
Pracownicy Instytutu pełnią funkcję przewodniczących towarzystw i komitetów naukowych, najważniejszych dla środowiska medioznawczego. Redagujemy „Mediatization Studies” – międzynarodowe czasopismo naukowe poświęcone medioznawstwu i tematyce mediatyzacji. Stanowi ono przestrzeń do wymiany i publikacji teoretycznych pomysłów oraz wyników badań poświęconych procesowi mediatyzacji.
Jesteśmy laureatami prestiżowych nagród, w tym m.in.: „Media and Democracy Karol Jakubowicz Award”, Nagrody KRRiT im. dr. Pawła Stępki oraz Polskiej Nagrody Filmowej ORŁY. Absolwenci naszych kierunków medioznawczych zdobywają prestiżowe nagrody branżowe, w tym m.in. Grand Press.
Z otoczeniem społeczno-gospodarczym współpracujemy głównie w zakresie: przygotowywania ekspertyz, analiz, sondaży, tworzenia programów telewizyjnych oraz wypowiedzi medialnych. Z naszym udziałem powstają programy w mediach, np. materiały reporterskie. Sprawujemy opiekę nad Stypendium im. Leopolda Ungera, programem przeznaczonym dla młodych dziennikarzy i adeptów dziennikarstwa – studentów wszystkich kierunków i stopni kształcenia.
Oprócz działalności naukowo-badawczej rozwijamy nasze pasje, których efektem są ciekawe projekty społeczne, np. Szkoła Społecznej Uważności – kompetencje dziennikarskie kluczem do sukcesu w zawodowym starcie” z kursem tworzenia opowieści.