Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
semestr zimowy 2024/25
wtorek 10.00 - 11.20
czwartek 13.00 - 14.30
p. 5.51.
Tytuły i stopnie naukowe:
2002 – tytuł profesora nauk humanistycznych (dyscyplina: filozofia; specjalność: estetyka, filozofia kultury, filozofia polityki, filozofia mediów, nauki o polityce), na podstawie Rozum, wolność, odpowiedzialność. Studium z historii idei w nowożytnej i współczesnej myśli filozoficznej, Lublin 2001,
1997 – habilitacja: Instytut Filozofii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, na podstawie U podstaw estetyki, Lublin 1996,
1990 – doktorat z filozofii: Katolicki Uniwersytet Lubelski, na podstawie Główne ujęcia problemu sztuki w filozofii anglosaskiej XX wieku,
1984 – magisterium z filozofii: Katolicki Uniwersytet Lubelski.
Przebieg pracy naukowej:
Obszary zainteresowań: filozofia nowożytna i współczesna, estetyka, filozofia kultury – polityka, media, sztuka, podstawy teoretyczne nauk społecznych i humanistycznych, intelektualiści i sfera publiczna.
Staże i stypendia naukowe:
Wizyty badawcze:
Wybrane publikacje:
Monografie:
Redakcje:
Najnowsze publikacje - wybór:
Publcystyka:
O nauce, polityce i innych dylematach nadwiślańskiego akademika
Ranking szanghajski i polskie uczelnie
Oddalając się od tego, "co całkiem inne". Jerozolima -Ateny - smart city
Prowadzone wykłady:
Filozofia, Współczesna filozofia polityki, Filozofia kultury, Nauka o komunikowaniu, Estetyka, Komunikowanie polityczne, Socjologia mediów, Społeczne i kulturowe oddziaływanie mediów.
Seminaria licencjacie, magisterskie, doktoranckie – tematyka:
1. Filozoficzne teorie mediów – dawne i współczesne: klasyczna filozofia mowy i pisma (od Platona do Derridy), teoria krytyczna i poststrukturalizm, współczesna niemiecka „Medienphilosophie”, media w fikcjach filozoficznych; filozofia fotografii, filmu, cyberkultury; media a sztuka popularna i sztuki wizualne, nowoczesność i ponowoczesność; społeczeństwo sieciowe i informacyjne - technohumanistyczne idee, utopie i rzeczywistość. Historiozoficzne, epistemologiczne, estetyczne i antropologiczne interpretacje mediów we współczesnej humanistyce.
2. Problemy dawnej i współczesnej filozofii politycznej, współczesne teorie nauk społecznych i humanistycznych, polityka i polityczność, nauki humanistyczne i społeczne w ponowoczesności; polityka, estetyzacja polityki; teoria performansu kulturowego; posthumanizm i biopolityka; uniwersytet, intelektualiści i sfera publiczna.