Jednostki i pracownicy - książka adresowa

dr Wojciech Maguś

Stanowisko
adiunkt
Jednostki
INSTYTUT NAUK O KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ I MEDIACH, KATEDRA MEDIATYZACJI
Funkcje
Z-ca Dyrektora Instytutu
Adres e-mail
Wyświetl
Strona www
https://orcid.org/0000-0002-0603-9948
Konsultacje

Pokój A.5.42
Środa: 8.30-9.30

O sobie

2013 - Doktor nauk społecznych w zakresie nauk o polityce, Wydział Politologii UMCS
Rozprawa doktorska: Wizerunki kandydatów na urząd Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej w kampanii wyborczej 2010 roku w mediach; Promotor: Prof. dr hab. Iwona Hofman, Recenzenci: Prof. dr hab. Włodzimierz Mich (UMCS), Prof. dr hab. Stanisław Michalczyk (UŚ)

2008 - Magister Politologii, specjalność dziennikarstwo, Wydział Politologii UMCS

Zainteresowania naukowe:
Mediatyzacja polityki, marketing polityczny, public relations, profesjonalizacja komunikowania politycznego

Aktywność organizacyjna na rzecz Uczelni i środowiska naukowego:
Zastępca Dyrektora Instytutu Nauk o Komunikacji Społecznej i Mediach od 2019 -
Członek Rady Naukowej Instytutu Nauk o Komunikacji Społecznej i Mediach
Ekspert Polskiej Komisji Akredytacyjnej w dyscyplinie Nauki o Komunikacji Społecznej i Mediach
Przewodniczący Zespołu Programowego kierunku Public relations i zarządzanie informacją
Członek Zespołu Programowego kierunku Produkcja medialna w latach 2016-2023
Członek Wydziałowego Zespołu ds. Jakości Kształcenia w latach 2010-2012; 2016-2019; 2020-

Pełniący obowiązki Sekretarza Komitetu Nauk o Komunikacji Społecznej i Mediach PAN w latach 2021-2023
Członek Senackiej Komisji Współpracy z Gospodarką w latach 2016-2020
Przewodniczący Zespołu Programowego kierunku Public relations i doradztwo medialne (Wydział Zamiejscowy w Puławach) w latach 2016-2019
Członek Senatu UMCS w latach 2011-2012
Członek Rady Wydziału Politologii UMCS w latach 2009-2011; 2015-2019
Członek Wydziałowej Rady Samorządu Doktorantów – sekretarz - w latach 2009-2012
Członek Rady Uczelnianej Samorządu Doktorantów - w latach 2009-2012

Nagrody, realizowane granty i uzyskane stypendia:
2022 - Medal Komisji Edukacji Narodowej
2021 - Brązowy Krzyż Zasługi
2016 - indywidualna nagroda Rektora UMCS III stopnia za wyróżniającą się pracę na rzecz Uczelni
2014 - nagroda w ogólnopolskim konkursie Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej Doktorat ‘13 na najlepszą pracę doktorską z zakresu nauk o mediach i komunikacji społecznej obronioną w 2013 roku [informacja]
05.2011-03.2013 - grant promotorski MNiSW (4742/B/H03/2011/40) na realizację projektu: Wizerunki kandydatów na urząd Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej w kampanii wyborczej 2010 roku w mediach
2008-2012 - stypendium doktoranckie Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności (IV edycje)

Członkowsktwo w organizacjach naukowych i branżowych:
Polskie Towarzystwo Komunikacji Społecznej
Polskie Towarzystwo Nauk Politycznych
Polskie Stowarzyszenie Public Relations

Publikacje: 
Publikacje książkowe (monografie):
W. Maguś, Wizerunki polityków w cieniu zdarzeń nadzwyczajnych. Kampania wyborcza na urząd Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej w 2010 roku, Lublin 2014, ss. 579;
Redakcje:
W. Maguś, M. Adamik-Szysiak (red.), Współczesne zagadnienia marketingu politycznego i public relations, Lublin 2013, ss. 325;
I. Hofman, W. Maguś (red.), Przez Kresy i historię po obrzeża polityki, T 1, Toruń 2011, ss. 558;
I. Hofman, W. Maguś (red.), Przez Kresy i historię po obrzeża polityki, T 2, Toruń 2011, ss. 505;
Artykuły:
- Representation of Europe in Social Media Political Communication: Emotions and Rationality in the EP 2019 Election Campaign (with the Example of Eight Member States) (co-author: E. Nowak-Teter, M. Adamik-Szysiak) [In:] Novelli, E., Johansson, B., Wring, D. (eds) The 2019 European Electoral Campaign. Palgrave Macmillan 2022, p. 105-124; https://doi.org/10.1007/978-3-030-98993-4_6
- Idealistyczna wizja mediów i polityki w twórczości Aarona Sorkina
[w:] J. Nowak, L. Pokrzycka (red.), Wokół historii (i) komunikacji. Księga pamiątkowa dedykowana Profesorowi Włodzimierzowi Michowi z okazji czterdziestolecia pracy naukowej, Lublin 2022, s. 519-534;
- Twitter jako narzędzie zarządzania wizerunkiem, "Zarządzanie Mediami", 2021, Tom 9, Nr 3, s. 507-533;
- Twitter jako narzędzie dialogu liderów politycznych z otoczeniem, "Zeszyty Prasoznawcze", 2019, Tom 62, Nr 4 (240), s. 63–94;
- Donald Trump kontra media, "Res Rhetorica", 2018, Vol 5, No 2, s. 14-28; 
- Profesjonalizacja komunikowania politycznego - analiza wyborów Prezydenta RP w 2015 roku [w:] M. Kolczyński (red.), Polskie wybory 2014-2015. Kontekst krajowy i międzynarodowy - przebieg rywalizacji - konsekwencje polityczne, Tom 1, Katowice 2017, s. 82-102;
- Obraz doradców politycznych w filmach fabularnych, „e-Politikon", 2016, nr 18, s. 211-233;
- Logika mediów a komunikacyjny pragmatyzm polityków [w:] W. Furman, P. Kuca, D. Szczepański (red.), Media w kampaniach wyborczych, Rzeszów 2016, s. 38-49;
- Spin doctoring – kontrowersje wokół zagadnienia [w:] M. Drożdż (red.), Media w dialogu - mury czy mosty,  Tarnów 2015, s. 379-394;
- Seriale political fiction jako źródło wiedzy o polityce [w:] I. Hofman, D. Kępa-Figura (red.), Współczesne media. Medialny obraz świata, Tom 1. Zagadnienia teoretyczne, Lublin 2015, s. 235-249;
- Wizerunki autoprezentacyjne kandydatów na urząd Prezydenta RP w 2010 roku [w:] W. Maguś, M. Adamik-Szysiak (red.), Współczesne zagadnienia marketingu politycznego i public relations, Lublin 2013, s. 191-222;
- Język polityki podczas wyborów prezydenckich w 2010 roku na przykładzie kampanii Jarosława Kaczyńskiego [w:] I. Hofman, D. Kępa-Figura (red.), Współczesne media. Język w mediach, Lublin 2013, s. 379-392;
- Prawybory w Platformie Obywatelskiej w mediach. Analiza porównawcza programów informacyjnych TVP1 i TVN [w:] E. Nowak (red.), Agenda setting w teorii i praktyce politycznej, Lublin 2013, s. 141-160;
- Prezydenckie prawybory w Platformie Obywatelskiej jako przykład politycznego show, „Środkowoeuropejskie Studia Polityczne”, nr 2/2012, s. 223-235;
- Wizerunek Lecha Kaczyńskiego po katastrofie smoleńskiej – powstawanie mitu? [w:] A. Kasińska-Metryka, P. Olszewski (red.), Forma czy treść? Rzecz o wizerunku w życiu społecznym i politycznym, Toruń 2012, s. 184-200;
- Media wobec katastrofy smoleńskiej [w:] I. Hofman, D. Kępa-Figura (red.), Współczesne media. Kryzys w mediach. T. 2, Lublin 2012, s. 41-55;
- Proces wyłaniania kandydatów w wyborach prezydenckich 2010 roku w Polsce [w:] M. Jeziński, W. Peszyński, A. Seklecka (red.), Wybory 2010. Polska i świat, Toruń 2011, s. 9-22;
- Wizerunki polityków w publicystyce opiniotwórczej w 2010 roku na przykładzie tygodnika „Polityka” [w:] I. Hofman (red.), Studia nad dziennikarstwem, Lublin 2011, s. 119-137;
- Wizerunek Lecha Kaczyńskiego w mediach – przed i po katastrofie smoleńskiej [w:] M. Sokołowski (red.), Transformacja polskiego systemu medialnego, Toruń 2011, s. 11-28;
- „Polityka miłości” PO i PiS w mediach [w:] I. Hofman, D. Kępa-Figura (red.), Współczesne media. Wolne media? Tom 1, Lublin 2010, s. 252-260;
- Wywiad a la Żakowski [w:] J. Marszałek-Kawa (red.), Teoria i praktyka funkcjonowania mediów, Toruń 2010, s. 232-256;
- Kreowanie wizerunków kandydatów w wyborach do Parlamentu Europejskiego z okręgu lubelskiego [w:] A. Sokala, B. Michalak, A. Frydrych, R. Zych (red.), Wybory do Parlamentu Europejskiego. Prawne, polityczne i społeczne aspekty wyborów, Toruń 2010, s. 179 – 197;