Jednostki i pracownicy - książka adresowa

dr Ewa Bulisz

Stanowisko
adiunkt
Jednostki
KATEDRA KOMUNIKACJI MEDIALNEJ
Adres e-mail
Wyświetl
Strona www
https://orcid.org/0000-0002-9733-6971
Link do Bazy Wiedzy
Ewa Bulisz
Konsultacje

Środa: 13:30 –14:30 oraz w Teams po uprzednim umówieniu się poprzez e-mail


Zapraszam do kontaktu
Ewa Bulisz

Adres

Wydział Politologii i Dziennikarstwa UMCS, Instytut Nauk o Komunikacji Społecznej i Mediach, Katedra Komunikacji Medialnej
ul. Głęboka 45, 20-612 Lublin

O sobie

dr n. hum. Ewa Małgorzata Bulisz, medioznawca, adiunkt w Katedrze Komunikacji Medialnej, Instytut Nauk o Komunikacji Społecznej i Mediach, Wydział Politologii i Dziennikarstwa UMCS w Lublinie.

Dyscyplina naukowa: nauki o komunikacji społecznej i mediach.

Życiorys naukowo-zawodowy: absolwentka filologii polskiej (specjalizacja: redaktorsko-medialna, logopedyczna, nauczycielska) oraz kulturoznawstwa (specjalizacja medioznawcza) na Wydziale Humanistycznym UMCS, a także absolwentka stosunków międzynarodowych (specjalizacja: projekty międzynarodowe) na Wydziale Politologii i Dziennikarstwa UMCS. 

Rozprawę doktorską pt. Gatunkowe ukształtowanie współczesnej prasy kobiecej, przygotowaną pod kierunkiem prof. dr hab. Marii Wojtak, obroniła z wyróżnieniem. 

Zainteresowania naukowe: komunikacja językowa i komunikacja wizualna, genologia medialna (gatunki prasowe i telewizyjne), logopedia medialna, scenopisarstwo oraz rozwój umiejętności miękkich.

Członkostwo w instytucjach naukowych: Polskie Towarzystwo Logopedyczne, Polskie Towarzystwo Komunikacji Społecznej.

Doświadczenie w pracy medialnej: współpracownik TVP3 Lublin (reporter "Panoramy Lubelskiej", wydawca i prezenter "Poranka między Wisłą i Bugiem", "Lato z TVP3 Lublin", autor reportaży historycznych, społecznych i kulturalnych), redaktor / reporter m.in. TV UMCS, "Gazety Wyborczej", Stylemag.pl. W latach 2014-2016 redaktor naczelna czasopisma naukowego "Acta Humana".

Wyróżnienia: Akademicki Laur Dziennikarski AKLAUD Młodych 2016.

 


Działalność naukowa

Monografia autorska: Gatunkowe ukształtowanie współczesnej prasy kobiecej, Wydawctwo UMCS, Lublin 2022, ss. 316. 

[rec: Beata Grochala, Ewa Bulisz, Gatunkowe ukształtowanie współczesnej prasy kobiecej, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2022, ss. 316, Studia Medioznawcze 2023, tom 24, nr 1 (92), s. 118–12 2016, t. 51, s. 118–121]. 

Artykuły w czasopismach naukowych i rozdziały w monografiach zbiorowych:

  1. The Use of Visual and Interactive Communication in E-learning on the Example of Oslo Metropolitan University, [w:] INNOVATIVE TEACHING METHODS Project Management in Practice, red. L. Pokrzycka, Lublin 2022.
  2. Innovative Multimedia Tools in E-learning, [w:] INNOVATIVE TEACHING METHODS E-learning in Poland and Belgium, red. L. Pokrzycka, B. De Lièvr, Lublin 2022.
  3. Retoryczny patos w fotografiach nagrodzonych w konkursie Grand Press Photo w kategorii „Środowisko”, "Res Rhetorica" 2021, t. 8, nr 2, s. 97-117.
  4. O artykule naukowym słów kilka, ,,Progress Journal of Young Researchers” 2017, nr 1, s. 13-21.
  5. Przemiany i przeobrażenia gatunków prasowych na przykładzie wybranych tekstów o modzie, "Acta Humana" 2017, t. VIII, s. 39-59.
  6. O poradach prasowych z lifestylowego magazynu ,,Women’s Health”, [w:] Współczesne media. Zagadnienia teoretyczne. Gatunki w mediach drukowanych, red. I. Hofman, D. Kępa-Figura, Lublin 2017.
  7. Reklama w poradniku ukryta. Analiza genologiczna ,,Stylowego Poradnika SHOW”, ,,Naukowy Przegląd Dziennikarski” 2016, nr 3, t. 19, s. 71-85. (współautor M. Kasiak)
  8. Metamorfozy struktury wywiadu w tygodnikach opinii, [w:] Współczesne media 7, Media informacyjne, red. I. Hofman, D. Kępa-Figura, Lublin 2016.
  9. Realizacje konwencji gatunkowych w polskiej prasie typu people (na przykładzie dwutygodnika ,,Viva!”), ,,Acta Humana” 2015, t. VI, s. 67-85.
  10. Ku pamięci nienekrologicznie, ,,Acta Humana” 2014, t. V, s. 197-209.
  11. Kreatywność genologiczna we współczesnej prasie dla kobiet na przykładzie edytoriali prasowych, [w:] Kreatywność językowa w komunikowaniu (się), red. K. Burska, B. Cieśla, Łódź 2014, s. 11-25.
  12. Redukcjonizm genologiczny we współczesnej prasie poradnikowej dla kobiet, ,,Stylistyka” XXIII 2014, s. 397-414.
  13. Gatunkowe profilowanie świata współczesnych Polek na przykładzie raportów z ,,Twojego Stylu”, [w:] Kobiety w sferze publicznej. Perspektywy interdyscyplinarne problemu, red. M. Pataj, Toruń 2016, s. 111-131.
  14. Gatunki paratektowe w magazynie ,,Women’s Health”, [w:] Media a wartości. Wolność w mediach, red. M. Gabryś-Sławińska, K. Pilipiuk, Biała Podlaska 2016.
  15. Kreowanie wizerunku singielki w prasie kobiecej, [w:] Media a wartości. Człowiek w mediach, red. M. Gabryś-Sławińska, K. Pilipowicz, Biała Podlaska 2016.
  16. Medialny obraz świata kreowany przez prasę plotkarską (na przykładzie analizy dwutygodników ,,Party” oraz ,,Show”), [w:] Współczesne media 6, Medialny obraz świata, t. 2, red. I. Hofman, D. Kępa-Figura, Lublin 2015, s. 57-72.
  17. Przełamywanie kodów gatunkowych w wybranych tekstach z prasy kobiecej, [w:] Media a wartości. Człowiek w mediach, red. M. Gabryś-Sławińska, K. Dybowska, Biała Podlaska 2015, s. 54-64.
  18. Sylwetki kobiet publikowane w tygodniku ,,Wysokie Obcasy”, [w:] Kobiety w sferze publicznej. Teoria i praktyka, red. M. Pataj, Toruń 2015, s. 165-182.
  19. Gazeta z kolekcji utkana, [w:] Porozmawiajmy o gatunkach – artystycznych i użytkowych, red. E. Bulisz, M. Wojtak, Lublin 2015.
  20. Poradnictwo we współczesnej prasie kobiecej na przykładzie miesięcznika ,,Dobre Rady” – analiza genologiczna, [w:] Media a Wartości. Media lokalne i ogólnopolskie, red. M. Gabryś-Sławińska, K. Dybowska, Biała Podlaska 2014.
  21. Przełamywanie stereotypu pani domu w prasie poradnikowej dla kobiet na przykładzie analizy miesięcznika ,,Świat Kobiety”,[w:] (Nie)obecność kobiet w przestrzeni publicznej. Kobiety w sferze publicznej. Teoria i praktyka, red. M. Pataj, Toruń 2014.
  22. Realizacje konwencji gatunkowych w prasie kobiecej na przykładzie ,,Poradnika Domowego”, [w:] Młodzi o języku, red. M. Kresa, Warszawa 2014.
  23. Wartości i wartościowanie w prasie poradnikowej dla kobiet na przykładzie miesięcznika ,,Dobre Rady”, [w:] Współczesne media 5, Wartości w mediach, t. 1, red. I. Hofman, D. Kępa-Figura, Lublin 2014.

 


Ogłoszenia

Szanowni Studenci,
28.10.2024 r. warsztaty w ramach Pracowni TV dla LB2 odbędą się w zmienionych godzinach, tj. od godz. 8:00 do 11:10 w sali RTV. 
Zapraszam serdecznie
Ewa Bulisz