Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
Inwentarz Zbioru, Lublin 2008.
Spis treści:
I. Wstęp.
1. Dzieje i charakterystyka zbioru.
Prace plastyczne zostały przekazane do Archiwum UMCS przez Wydział Artystyczny UMCS. Powstały na Wydziale Pedagogiki i Psychologii oraz na Wydziale Artystycznym. Granice chronologiczne zbioru obejmują lata 1974-2006. Nie wszystkie prace są oznaczone rokiem powstania. Zbiorowi nadano tytuł „Zbiór prac dyplomowych i seminaryjnych Instytutu Sztuki UMCS”. Na wstępie wydzielono duplikaty, zabezpieczono prace zniszczone i nieoprawione, umieszczając je w teczkach archiwalnych. Materiały uporządkowano alfabetycznie według nazwisk autorów, nadano im numerację ciągłą. Po uporządkowaniu zbiór mierzy 4,7 mb i zawiera 500 jednostek archiwalnych. Sporządzony inwentarz zawiera informacje podstawowe, takie jak sygnatura, nazwisko i imię autora, tytuł pracy, rok powstania, dział tematyczny, sygnaturę akt studenckich autora oraz opis prac - krótką charakterystykę zawartości poszczególnych jednostek archiwalnych, z uwzględnieniem informacji szczególnie ważnych.
2. Zawartość zbioru.
Jest to zbiór prac dyplomowych, seminaryjnych, kontrolnych, ćwiczeniowych i zaliczeniowych. Mają formę szkiców, monografii i albumów. Są ilustrowane fotografiami czarno-białymi, kolorowymi, fotokopiami, rysunkami autorów, mapami oraz planami i przekrojami technicznymi. Z zawartości zbioru wydzielono 15 prac dyplomowych absolwentów studiów podyplomowych w 2006 r., które włączono do akt osobowych, 9 prac bez autorów, teczkę z 50. rysunkami dziecięcymi i zbiór 19 fotografii czarno-białych bez opisu. Materiały podzielono na pięć działów tematycznych:
II. Układ inwentarza.
Tabele Excel.
III. Aneks - zawiera 38 jednostek archiwalnych. Są to prace przekazane przez prof. Ireneusza J. Kamińskiego, napisane pod Jego kierunkiem - dwadzieścia jeden prac kontrolnych z historii sztuki i siedemnaście prac magisterskich.
Oprac. Alicja Wydra