Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
Podstawą utworzenia archiwum uniwersyteckiego było Zarządzenie Ministra Szkolnictwa Wyższego nr 39 z dnia 8 października 1952 r. w sprawie wprowadzenia w życie Instrukcji o przechowywaniu akt w szkołach wyższych.
Punkt 2. rozdziału IV Instrukcji stanowił, że archiwum „wspólne dla wszystkich komórek organizacyjnych szkoły” wchodzi w skład jej Sekretariatu.
W dziale Sekretariatu Uczelni Archiwum pozostawało do 1973 r. Zarządzeniem Rektora UMCS z dnia 15 lipca 1973 r. Archiwum włączono do Sekcji Administracyjnej Działu Organizacyjno-Administracyjnego. W 1979 r. nastąpiła reorganizacja administracji UMCS, w wyniku której Dział Ogólnoadministracyjny połączono z Działem Gospodarczym, tworząc Dział Administracyjno-Gospodarczy z Archiwum Uniwersyteckim jako samodzielną sekcją administracyjną.
Na mocy Statutu UMCS z dnia 8 lipca 1991 r. Archiwum UMCS stało się samodzielną, ogólnouczelnianą jednostką organizacyjną o zadaniach naukowych, dydaktycznych i usługowych, podlegającą Rektorowi.
Organizację i zakres działania Archiwum UMCS reguluje znowelizowana Instrukcja archiwalna, wprowadzona w życie Zarządzeniem nr 1/2008 Rektora UMCS z dnia 10 stycznia 2008 r.
Bibliografia: