Na Wydziale Artystycznym UMCS funkcjonuje Wewnętrzny system zapewnienia jakości kształcenia, uwzględniający specyfikę Wydziału prowadzącego działalność artystyczną, naukową oraz promocyjną w zakresie sztuk plastycznych i muzycznych. Wewnętrzny system zapewnienia jakości kształcenia na Wydziale należy do struktury uniwersyteckiego systemu zapewnienia jakości kształcenia i podporządkowuje się jego wymogom oraz procedurom. Strukturę Wydziałowego systemu zapewnienia jakości kształcenia tworzą:
1) Wydziałowy Zespół ds. Jakości Kształcenia
- opracowuje i przedstawia Kolegium dziekańskiemu i Dziekanowi wnioski i projekty dotyczące zapewnienia jakości kształcenia oraz procedur określających sposoby ich realizowania,
- wdraża opracowane procedury,
- inicjuje okresowe spotkania władz wydziału ze studentami oraz zebrania pracowników,
- opiniuje programy studiów oraz zmiany w tych programach przygotowane przez Zespoły programowe,
- analizuje wyniki oceny jakości kształcenia, w tym sporządzone przez zewnętrzne instytucje akredytujące,
- podejmuje działania naprawcze w przypadku stwierdzenia uchybień i zaniedbań.
2) Zespół programowy kierunku studiów
- przygotowuje program kształcenia dla kierunku,
- w trakcie realizacji programu studiów zespół przedstawia Kolegium dziekańskiemu lub Dziekanowi wnioski w zakresie doskonalenia i zmian programu.
3) Koordynator przedmiotu
- opracowuje efekty uczenia się dla przedmiotu oraz sylabus ogólny,
- mieszcza sylabus ogólny w katalogu sylabusów.
4) Nauczyciel akademicki
- ma obowiązek realizować efekty uczenia się prowadzonych przedmiotów zatwierdzone w programie kierunku studiów, mając prawo do autorskiego określania tematów zajęć oraz metod ich realizacji,
- publikować w każdym semestrze sylabusy szczegółowe prowadzonych przedmiotów w katalogu sylabusów,
- ustalać warunki zaliczeń i egzaminów prowadzonych przedmiotów w sposób pozwalający na weryfikację wszystkich zakładanych efektów uczenia się,
- informować studentów o szczegółowych warunkach zaliczeń na pierwszych zajęciach w semestrze.
5) Student
- uczestniczy czynnie w procedurach związanych z jakością kształcenia czy też działaniach naprawczych,
- ma prawo do inicjatyw i propozycji zmian w programach studiów i organizacji kształcenia.