Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
Podczas spotkania podsumowującego efekty wizyty studyjnej w projekcie „Edukacja włączająca bez granic – Polska - Islandia” została poruszona kwestia dalszej współpracy między Wydziałem Pedagogiki i Psychologii UMCS oraz Polską Szkołą Sobotnią w Reykjaviku.
Dokonano podsumowania dotychczasowej współpracy oraz stworzono plan dalszej współpracy z Polską Szkołą Sobotnią w Reykjaviku. Wśród obszarów, w których możliwa byłaby dalsza współpraca wskazano:
- diagnozę sytuacji socjo-demograficznej szkoły w sytuacji po pandemicznej;
- diagnozę uwarunkowań motywacji rodziców i nauczycieli do uczestniczenia w edukacji dzieci polonijnych w ramach szkół sobotnich;
- wsparcie w zakresie metodyki nauczania wczesnoszkolnego;
- wsparcie w zakresie tworzenia materiałów dydaktycznych do nauczania języka polskiego, historii, geografii i WOS;
- wsparcie dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (w tym poradnictwo dla rodziców).
W oparciu o dostępne zasoby zaplanowano do realizacji:
- podpisanie umowy dotyczącej patronatu Wydziału Pedagogiki i Psychologii UMCS nad Polską Sobotnią Szkołą;
- złożenie wniosku, dotyczącego finansowania działań mających na celu przygotowanie oraz ewaluację autorskich podręczników do nauki w klasach 0-3 oraz podręczników do nauki języka polskiego i historii w klasach 4-8 (poszukiwane źródło finansowania: fundusze norweskie lub Erasmus Plus);
- podęcie działań dotyczących diagnostyki funkcjonowania szkoły polskiej po pandemii
w obszarach: motywacji nauczycieli oraz rodziców do podejmowania zmian, zdrowia psychicznego nauczycieli, rodziców i dzieci; możliwości pozyskania wsparcia środowiskowego.
Projekt „Edukacja włączająca bez granic – Polska - Islandia” korzysta z dofinansowania o wartości 8780 Euro otrzymanego od Islandii, Liechtensteinu i Norwegii w ramach Funduszy EOG. Celem projektu jest podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej kształcącej przyszłych nauczycieli poprzez wymianę doświadczeń między specjalistami z Polski i Islandii w zakresie edukacji włączającej, a także rozszerzenie współpracy pomiędzy instytucjami w w/w obszarze.