Rodzaj dysfunkcji |
Sposoby dostosowania warunków i formy egzaminu |
Egzamin pisemny |
Egzamin ustny |
Zdający słabo słyszący |
- korzystanie z urządzeń technicznych odpowiednich do wady słuchu
- wydłużenie czasu egzaminu nie więcej niż o 30 minut
|
- wydłużenie czasu egzaminu nie więcej niż o 10 minut
|
Zdający słabo widzący |
- dostosowanie testów egzaminacyjnych (czcionka Arial 16 pkt)
- wydłużenie czasu trwania każdej części egzaminu nie więcej niż o 10 minut
- korzystanie z przyborów optycznych
- odpowiednie oświetlenie stanowiska pracy
- w razie konieczności, odczytanie przez egzaminatora poleceń i tekstów
|
- dostosowanie zestawów egzaminacyjnych (odpowiednio powiększone ilustracje, czcionka Arial 16 pkt)
- wydłużenie czasu egzaminu nie więcej niż o 5 minut
- w razie konieczności, odczytanie przez egzaminatora poleceń i tekstów
|
Zdający z niepełnosprawnością ruchową (również czasową) kończyn górnych i dolnych |
- dostosowane miejsca pracy do potrzeb zdającego
|
- dostosowane miejsca pracy do potrzeb zdającego
|
Zdający z zaburzeniami komunikacji językowej (jąkanie, powolne mówienie) |
- |
- uzupełnienie wypowiedzi ustnej zapisem sporządzonym przez zdającego, w przypadku niemożności udzielenia płynnej odpowiedzi
- wydłużenie czasu trwania każdej części egzaminu nie więcej niż o 10 minut
|
Zdający z chorobami przewlekłymi |
- dostosowanie warunków zdawania egzaminu do specyfiki chorób
- możliwość korzystania z leków
|
- dostosowanie warunków zdawania egzaminu do specyfiki chorób
- możliwość korzystania z leków
|
Zdający z dysgrafią i dysortografią |
- zastosowanie szczególnych kryteriów oceniania wypowiedzi pisemnej
|
- |