Jubileusz prof. Grażyny Krasowicz-Kupis

Wczoraj (10 października) w auli Wydziału Pedagogiki i Psychologii UMCS odbyła się konferencja naukowo-dydaktyczna pn. „Komunikacja językowa i diagnoza psychologiczna – barwne konteksty, owocne perspektywy”. Wydarzenie było połączone z jubileuszem 40-lecia pracy naukowej prof. Grażyny Krasowicz-Kupis z Instytutu Psychologii UMCS, doświadczonej psycholog i logopedy, specjalistki w zakresie diagnozy psychologicznej oraz zaburzeń neurorozwojowych związanych z językiem i komunikacją pisemną.

Podczas wydarzenia rektor UMCS prof. Radosław Dobrowolski złożył życzenia jubilatce i wręczył jej Medal Zasłużony dla Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, doceniając długoletnią, zaangażowaną pracę dla dobra uczelni i znaczący dorobek naukowy. Prof. Krasowicz-Kupis otrzymała także Medal Unii Lubelskiej, który w imieniu prezydenta przekazała p. Anna Augustyniak. W uroczystym spotkaniu wzięli także udział przedstawiciele Wydziału, Instytutów oraz współpracownicy i przyjaciele Pani Profesor. Krótki recital przygotowali zaś dr szt. Natalia Wilk i dr hab. szt. Tomasz Momot prof. uczelni z Instytutu Muzyki.

Następnie odbyła się konferencja, która była okazją do interdyscyplinarnej dyskusji wśród zaproszonych psychologów-praktyków. Wzięli w niej udział wybitni specjaliści, którzy w swoich przemówieniach poruszali zagadnienia związane z najnowszymi doniesieniami nt. badań dotyczących problematyki języka, komunikacji językowej i jej zaburzeń. Uczestnicy dyskutowali również o problemach diagnozy psychologicznej oraz o nowatorskich narzędziach diagnostycznych z obszaru psychologii edukacji.

Prof. Grażyna Krasowicz-Kupis jest dyrektorką Instytutu Psychologii UMCS oraz kierowniczką Katedry Psychologii Edukacyjnej i Diagnozy Psychologicznej. To przewodnicząca Ogólnopolskiej Sekcji Diagnozy Psychologicznej Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz członkini honorowa Polskiego Towarzystwa Dysleksji, a także autorka wielu publikacji poświęconych dysleksji, zagadnieniom rozwoju czytania, pisania i mowy oraz diagnozy psychologicznej, m.in. „Psychologia dysleksji”, „SLI i inne zaburzenia rozwoju językowego” czy „Nowa psychologia dysleksji”. Jubilatka jest także współautorką licznych narzędzi diagnostycznych pomocnych w pracy psychologów, pedagogów czy logopedów, m.in. Baterii Testów Czytania, Baterii Testów Fonologicznych i Baterii Testów Pisania IBE czy baterii Dysleksja 3 oraz Dysleksja 5. Ponadto Pani Profesor współtworzyła „Standardy diagnozy psychologicznej w edukacji” wydawane przez PTP oraz Rzecznika Praw Dziecka w 2018 r.

Organizatorem wydarzenia był Instytut Psychologii UMCS.

Fot. Michał Piłat

    Aktualności

    Data dodania
    11 października 2023