DJ, niezależny publicysta, prowadzący, producent i reżyser imprez muzycznych. Dziennikarz z doświadczeniem radiowym, telewizyjnym, prasowym i internetowym. Rzecznik prasowy wielu festiwali i koncertów (m.in.: Festiwalu Opolskiego, Sopockiego, Jazz Jamboree, koncertu J.M.Jarre’a, ). Specjalizacja: czarna muzyka (hip-hop, funk, soul, jazz, blues). Wielki fan piłki nożnej (szczególnie angielskiej) oraz koszykówki (NBA). Od 1985 roku (z przerwami) związany z Programem III PR (audycje: "Radiomann", "Trochę Swingu", "Zapraszamy do Trójki", "Muzyczny Non Stop", "Radio Clash", "Między dniem a snem" „Czarny Piątek”, „Czarna noc”, Soul muzyka duszy”, „Uliczne koneksje”). Hirek Wrona współpracował również innymi stacjami radiowymi: RMF FM i Radiem Jazz. W latach 90 tworzył wspólnie ze studiem Nieustraszonych Łowców Dźwięków program „Czarna godzina” emitowany w 30 stacjach lokalnych na terenie Polski. W latach 1995-96 red. nacz. pierwszej radiowej sieci satelitarnej "Kosmos". W latach 1992-2006 związany był z telewizyjnym programem informacyjnym "Teleexspress", a w latach 2005-6 z porannym programem „Kawa czy Herbata”. W tym czasie spotkał się i rozmawiał z takimi gwiazdami jak: James Brown, Steven Tyler i Joe Perry (Aerosmith), Chris Rea, Al Jarreau, Herbie Hancock, Carlos Santana, Candy Dulfer, Bill Laswell, Chick Corea, Chuck Mangione, ZZ Top, Tina Turner, Toni Braxton, David Byrne, Steve Cropper (The Blues Brothers Band), Joe Cocker, Steve Coleman, John Scofield, Malcolm McLaren, Shaggy, Pat Metheny, James Hetfield, John Lord (Deep Purple), Jimi Page i Robert Plant (Led Zeppelin), William Orbit czy Ice-T. W 1996 zajął się budową pierwszego polskiego muzycznego sklepu internetowego "Hirek Wrona CD House". W 1999 -2000 był redaktorem naczelnym "Empik TV" oraz współtwórcą Empik.com. W latach 2002-2004 współtworzył i redagował serwis o muzyce klubowej www.WZone.pl. Stworzył i redagował serwis o muzyce klubowej www.mixmaster.pl. Zarządzał dwoma agencjami interaktywnymi (Virtual Window /grupa J.Walter Thompson/ i Tequila Digital /grupa TBWA/). W latach 1996-2002 współpracował z "Machiną". Przez dwa lata (2002-4) był redaktorem naczelnym miesięcznika "Polski Hip-Hop". Swoje fonograficzne doświadczenia zdobyte w niezależnym Poltonie (lata pracy: 1997-99, produkcja m.in. płyt Kultu i Róż Europy) wykorzystał w 1996 zakładając pierwszą polską niezależną firmę fonograficzną wydającą tylko hip-hop: B.E.A.T. Records. W latach 1997-99 pracował na stanowisku repertuar manager w klubie TMP (Readest Diggest), będącym pierwszym polskim wysyłkowym klubem płytowym. Produkował i reżyserował: - koncert „Niech świat się do nich uśmiechnie” na rzecz Monaru (stadion 10 lecia, 1992 rok, 70 tys. widzów), - koncerty w ramach „Muzycznej sceny Teleexpressu (1994-96) - koncerty Hip-Hop Opole (2001-2004), - uroczystość wręczenia nagród Fryderyk (2002-4), - koncerty Porsche Music (2004-5). - koncert z okazji 30 NZS-u na krakowskim rynku Prowadzenie koncertów i imprez muzycznych: Hip-Hop Opole, uroczystości wręczenia „Fryderyków”, Nowa Scena w Trójmieście w latach 80. Koncerty „Debiutów opolskich”. Koncerty w ramach „Muzycznej sceny Teleexpressu. Zapowiadał koncerty takich sław jak: Erykah Badu, Brand New Heavies, George Clinton, Blues Brothers, Uriah Heep, The Stranglers . Od 2006 współtworzy kontrowersyjny show sceniczny "Historia muzyki rozrywkowej według Hirka Wrony i Tymona Tymańskiego. 2007 jako pierwszy w Polsce stworzył "Digital Show" czyli impreza DVJ-ska, podczas której jednocześnie miksuje obraz o dźwięk. 2008 zagrał jako DJ na 50 urodzinach Bruce'a Dickinsona (Iron Maiden), które miały miejsce w warszawskiej Stodole Jako DJ supportował m.in.: Depeche Mode i Santanę Organizator wyjazdów narciarsko-muzycznych do Włoch. Wspólnie z Andrzejem Całą i Radkiem Miszczakiem napisał książkę "Dusza, rytm, ciało. Leksykon muzyki r&b i soul" uznany przez większość krytyki za najlepsze książkowe wydawnictwo o muzyce w 2008 roku. 29 marca 2010 zagrał po 27 letniej przerwie w turnieju brydżowym. W parze z Arcymistrzem Markiem Szymanowskim zajął 7 miejsce na 65 par startujących. Od września 2010 do 2013 roku felietonista magazynu o koszykówce: MVP Od grudnia 2010 do kwietnia 2012 był Communication Managerem w Bacardi-Martini Polska. 2011 roku współorganizator i dyrektor części muzycznej projektu Teatr Historii realizowanym wspólnie z Bogusławem Wołoszańskim, Narodowym centrum Kultury oraz Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa Narodowego Jako DJ i DVJ zagrał ponad 2500 imprez. |