Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
Wybierz nauczanie matematyki i informatyki – kształtuj przyszłość!
Czy wiesz, że w ofercie kształcenia naszego wydziału mamy dla Ciebie aż 7 różnych kierunków studiów I stopnia? Sprawdź je poniżej! Dziś chcielibyśmy też nieco szerzej omówić jeden z nich - nauczanie matematyki i informatyki.
Nauczanie matematyki i informatyki to kierunek studiów dla tych osób, które widzą siebie w przyszłości jako pedagogów, ludzi kształtujących przyszłe pokolenia. Jeśli więc uwielbiasz matematykę, a informatyka nie ma dla Ciebie tajemnic , to jest to kierunek idealny!
Kończąc studia pierwszego stopnia będziesz mógł podjąć pracę w szkole podstawowej na stanowisku nauczyciela matematyki i informatyki. Swoją wiedzę możesz wykorzystać też w tematycznych parkach naukowych czy prywatnych placówkach edukacyjnych. Możesz też poszerzać swoją wiedzę i kontynuować naukę na studiach II stopnia.
Pamiętaj, że dobrego nauczyciela wyróżniają następujące cechy :
Pasja do nauczania, która jest swoistą motywacją do nieustannego doskonalenia się i szlifowania swoich umiejętności.
Kreatywność, dzięki której można wykorzystać kreatywne podejście do nauczania, angażujące uczniów.
Otwartość na zmiany, akceptacja nowych pomysłów oraz możliwość adaptacji do zmieniających się potrzeb uczniów.
Umiejętność motywowania – nauczyciel może stać się mentorem dla przyszłych pokoleń!
Innowacyjne podejście do technologii, czyli dostosowywanie i wykorzystywanie nowoczesnych narzędzi oraz technologii, aby uatrakcyjnić przekazywaną wiedzę.
Elastycznośćprzejawiająca się na przykład poprzez umiejętność dostosowania się do różnorodności uczniów i ich potrzeb, stylów uczenia się.
Umiejętność stworzenia inspirującej atmosfery, która pełna jest pozytywnej energii oraz entuzjazmu.
Otwartość na różnorodność kulturową – dobry nauczyciel, ale przede wszystkim dobry człowiek ma w sobie szacunek do różnic kulturowych i etnicznych uczniów oraz dba o właściwą, pozytywną integrację.
Umiejętność adaptacjiwzględem indywidualnych potrzeb uczniów, czyli umiejętność efektywnego indywidualizowania procesu i metod nauczania, w celu sprostania różnym poziomom wiedzy i zainteresowań uczniów.
Umiejętność rozwiązywania problemówpoprzez skuteczne identyfikowanie problemów w nauce oraz stosowanie innowacyjnych strategii ich rozwiązywania.