Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
Poważnie myślisz o tym, by pracować w nauce w obszarze STEM? Stawiasz w świecie nauki pierwsze kroki i na własnej skórze doświadczasz barier swojego rozwoju? Potrzebujesz wsparcia i autorytetu, który pomoże Ci ruszyć dalej i przekuć Twoją fascynację nauką w realne i doceniane przez świat efekty? Zgłoś się do programu mentoringowego w projekcie „Dziewczyny do Nauki”, który prowadzi Fundacja Edukacyjna „Perspektywy”, a finansuje Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Program mentoringowy to propozycja dla kobiet (maturzystki, studentki, naukowczynie na początku drogi zawodowej), które myślą o rozwijaniu kariery naukowej/akademickiej w obszarze STEM. W trakcie 8-miesięcznego programu realizowanego w formule 1:1 Mentees będą mogły skorzystać z doświadczeń znakomitych mentorek i skierować swoją karierę na właściwe tory. W projekcie przewidziano zarówno mentoring związany ze ścieżką badawczą, jak i wspieranie rozwijania ścieżki zarządczej (począwszy od funkcji kierownika projektu naukowego po role menedżera jednostki naukowej).
Więcej o projekcie: https://dziewczynydonauki.pl/
Zapisy od 12 grudnia do 12 stycznia lub do wyczerpania limitu miejsc.
Formularz zgłoszenia tutaj. Limit: 50 osób.
Korzyści:
Jeśli zatem:
dołącz do projektu Dziewczyny do Nauki!
Projekt „Dziewczyny do Nauki!”
Celem projektu jest promowanie nauki wśród kobiet i dziewcząt, inspirowanie do rozwijania kariery naukowej oraz zwiększanie świadomości na temat kobiet w nauce (popularyzacja nauki, kariery naukowej, naukowczyń).
Projekt „Dziewczyny do Nauki!” skierowany jest do:
Zgodnie z analizą dostępną w systemie RAD-on (czerwiec 2024), kobiety stanowią 48% ogólnej liczby nauczycieli akademickich w Polsce, ale o ile w naukach humanistycznych i społecznych proporcja kobiet prowadzących badania naukowe wynosi 50%, o tyle w naukach ścisłych i technicznych (STEM) jest to zaledwie 33%. W poszczególnych dyscyplinach sytuacja przedstawia się jeszcze gorzej: 16,4% naukowców w informatyce to kobiety; a w automatyce, elektronice, elektrotechnice i technologiach kosmicznych kobiet wśród naukowców jest zaledwie 9,1%. Dlatego Fundacja Edukacyjna Perspektywy, która jest wiodącą polską organizacją non profit wspierającą młodych ludzi w ich wyborach edukacyjnych i zawodowych, ze szczególnym naciskiem na różnorodność w dziedzinach STEM, przez projekt „Dziewczyny do Nauki!” promuje wybór kariery akademickiej jako atrakcyjnej dla kobiet ścieżki zawodowej.
W ramach projektu powstaje m.in. seria naukowych podcastów pt. FEM w STEM: https://dziewczynydonauki.pl/podcasty. Uruchomiony został program ambasadorski, przeprowadzone zostaną warsztaty i szkolenia oraz mentoring.
Projekt „Dziewczyny do Nauki! Zachęcanie kobiet do kariery badawczej w naukach technicznych i ścisłych” jest finansowany ze środków budżetu państwa przyznanych przez Ministra Nauki w ramach programu Społeczna odpowiedzialność nauki II - Popularyzacja nauki.
Partnerzy
Klub Kobiet Uczelni Fahrenheita, https://kobiety-faru.edu.pl/
Porozumienie Doktorantów Uczelni Technicznych, https://pdut.krd.edu.pl/