Jak nie podcinać skrzydeł uczniom? - panel dyskusyjny

Jak nie podcinać skrzydeł uczniom?
Panel dyskusyjny nauczycieli matematyki
[online] | [25.04.2025] | [18:00]

Czy matematyka może inspirować? Czy każdy uczeń ma szansę ją polubić? Jaką rolę odgrywa nauczyciel w budowaniu motywacji, a co tę motywację niszczy?

Na te i wiele innych pytań spróbujemy odpowiedzieć podczas wyjątkowego panelu dyskusyjnego z udziałem nauczycieli z wieloletnim doświadczeniem w nauczaniu matematyki, zarówno na poziomie szkoły podstawowej, jak i ponadpodstawowej. Zaproszeni nauczyciele od wielu lat mierzą się z wyzwaniami współczesnej edukacji, a jednocześnie nadal inspirują uczniów. Dzięki nim uczniowie widzą nie tylko nudne rachunki, ale również prawdziwe problemy, w których rozwiązaniu pomaga matematyka.

W centrum rozmowy znajdą się tematy kluczowe dla każdego nauczyciela:

  1. Jak wzbudzać autentyczną chęć do nauki i rozwijać potencjał uczniów?
  2. Jak wspierać, a nie zniechęcać – nawet tych, którzy mają trudności?
  3. W jaki sposób brak prac domowych wpływa na samodzielność i odpowiedzialność uczniów?
  4. Czy młodzi ludzie potrafią dziś dostrzec, że uczą się dla siebie, a nie jedynie dla ocen i nie dla oczekiwań dorosłych?

Będzie to rozmowa o edukacji, relacji nauczyciel-uczeń oraz roli nauczyciela we współczesnej szkole.

Panel skierowany jest do nauczycieli, studentów kierunków nauczycielskich oraz wszystkich, którym bliska jest idea mądrej i wspierającej edukacji.

Dołącz do dyskusji! Poszukajmy razem odpowiedzi, jak nie podcinać skrzydeł uczniom – i jak nie stracić własnych.

Więcej informacji pod adresem umiemymatme.umcs.pl.

Aktualności

Data dodania
11 kwietnia 2025