Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
Od środy do niedzieli trwa 26 edycja Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca. Mieszkańcy Lublina mogą obejrzeć spektakle artystów z całego świata, a także wziąć udział w warsztatach i wystawach. Część występów będziecie mogli obejrzeć w Chatce Żaka.
„Kiss” jest wyrazem pragnienia, aby przywrócić taniec jako motor i radosną ekspresję bycia żywą, bycia w ruchu i kreacji.
Choreografia na trzy tancerki została stworzona w intymnym dialogu z wydanym pośmiertnie albumem Prince’a „Piano & A Microphone 1983”. Niezwykła umiejętność Prince’a w poruszaniu się pomiędzy tradycjami estetycznymi, jak i różnorodność języka muzycznego albumu, znajdują swój wyraz w kompozycji oraz warstwie narracyjnej choreografii. KISS w sposób wirtuozerski gra z różnorodnością technik, jakości i odcieni tańca, a wszystko to by wydobyć jego afektywny potencjał i muzykalność – w ten sposób taniec staje się ożywczym i inspirującym doświadczeniem.
„Kiss” to projekt Kasi Wolińskiej, finansowany przez Departament Kultury i Europy Senatu Berlina oraz Fundację Współpracy Polsko-Niemieckiej, przy wsparciu Lubelskiego Teatru Tańca, Centre Français de Berlin i Goethe-Institut Warszawa.
Tańczą, aby uciec od przeznaczenia i powstrzymać nudę. Każdego dnia. Z precyzją, zapałem, pasją.
Przypadkowe spotkanie, chęć ciągłych poszukiwań – być może, może ta czwórka przyjaciół popełni najważniejszy, najbardziej buntowniczy ze wszystkich czynów, może pozwolą się zadziwić życiu.
Wielu myślicieli wskazywało na znaczenie narracji, sposobu opowiadania historii, w procesie zmierzającym do tego, co nazywamy cywilizacją. Potrzebujemy opowieści, aby „nadać sens” otaczającemu nas światu i wszystkiemu, co kryjemy w sobie.
Jak ujął to Emil Cioran: „Cywilizacja zaczyna się od mitu, a kończy na zwątpieniu. Musimy na nowo odkryć nasze własne mity…”. Słuchając najnowszych doniesień naukowych, wydaje się, że koniec naszej termo-przemysłowej cywilizacji jest bliski. Wygląda na to, że nieodwołalnie weszliśmy w erę zwątpienia albo – powiedzmy – w erę możliwości!
Nowy spektakl Antona Lachky’ego dla młodej publiczności zaczyna się od „nowego mitu”, który został wymyślony na tę okazję. Mitu, który wskazuje na upadek naszego współczesnego świata, jednocześnie szkicując kontury możliwego odrodzenia.
„Every Minute Motherland” to dokumentalny spektakl taneczny. Przedstawia zewnętrzny i wewnętrzny punkt widzenia na wojnę i uchodźców.
Projekt jest tworzony przez zespół 7 tancerzy z Polski i Ukrainy, w tym uchodźców. Językiem tańca wyrażają żywe doświadczenie rozdarcia i niepokoju, zawieszonego między pamięcią o przeszłości a niewiarygodną teraźniejszością, w nadziei na znalezienie drogi wzajemnego zrozumienia ze światem.
Choreograf Maciej Kuźmiński uważa wojnę za potężną siłę, która raz za razem wprowadza świat w fizyczny i egzystencjalny ruch, kwestionując nasze wartości, tożsamość i idee bezpieczeństwa i domu. W „Every Minute Motherland” przeżycie wyryte w ciałach tancerzy zostanie uwolnione na scenie w emocjonalnej, a zarazem filozoficznej opowieści o podróży ludzkiego ciała i ducha w czasie i przestrzeni.