Reflections. Students’ Scientific Papers UMCS
(ISSN 2956-5138)
Vol. 4/2024
Małgorzata Adamczyk
Co język młodych mówi o nich samych? Analiza Młodzieżowych Słów Roku 2021, 4-16
Paula Budzińska
Interculturality in content and language integrated learning: A case study of IBWorld School, 17-39
Zuzanna Goik
Fear and horror in American literature for children: Analysis of R. L. Stine’s novels, 40-60
Katarzyna Gryncewicz
Patrz dalEKOwzrocznie” – ekoglottodydaktyczna gra terenowa impulsem do kształtowania świadomości ekologicznej, 61-75
Marharyta Lihmanouskaya
Obraz miłości w rosyjskich przysłowiach i porzekadłach, 76-85
Alicja Magdziak
Wizje przeszłości w powieściach Jan z Tęczyna Juliana Ursyna Niemcewicza i Dziennik Franciszki Krasińskiej Klementyny z Tańskich Hoffmanowej, 86-97
Karolina Sycha
Cuestionando las normas. Monstruosidad como estrategia de supervivencia en un relato de María Fernanda Ampuero, 98-105
Patrick John Waiswa
Human Rights in a Global Digital Age: An Optimistic Perspective, 106-124
Agnieszka Wlazły
Kompetencja gatunkowa uczniów klas ósmych – opis sytuacji, 125-144
English titles Vol. 4/2024
Małgorzata Adamczyk
What does the language of young people say about themselves? Analysis of the Youth Words of the Year 2021, 4-16
Paula Budzińska
Interculturality in content and language integrated learning: A case study of IBWorld School, 17-39
Zuzanna Goik
Fear and horror in American literature for children: Analysis of R. L. Stine’s novels, 40-60
Katarzyna Gryncewicz
Look Farther Away - eco-glottodidactic outdoor game to raise environmental awareness, 61-75
Marharyta Lihmanouskaya
The image of love in Russian proverbs and adages, 76-85
Alicja Magdziak
Visions of the past in the novels Jan z Tęczyna by Julian Ursyn Niemcewicz and Dziennik Franciszki Krasińskiej by Klementyna Hoffmanowa, née Tańska, 86-97
Karolina Sycha
Questioning the social norms: Monstrosity as a survival strategy shown in a story written by María Fernanda Ampuero, 98-105
Patrick John Waiswa
Human Rights in a Global Digital Age: An Optimistic Perspective, 106-124
Agnieszka Wlazły
Eighth-grade students' genre competence - a description of the situation, 125-144