Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
W dniach 29-30 czerwca 2022 roku odbędzie się 2. Międzynarodowa Konferencja Naukowa: KSI@ŻKA W MEDIACH – MEDIA W KSI@ŻCE. RYNEK – TECHNOLOGIE – KONSUMPCJA, której organizatorami są:
Dla Organizatorów konferencji kluczowe stały się pytania o przekształcenia procesu komunikacji poprzez książkę, jej miejsce we współczesnej kulturze zmediatyzowanej oraz charakter relacji pomiędzy tekstem drukowanym a innymi mediami. Niewątpliwie na przestrzeni ostatnich lat media i technologie cyfrowe w sposób znaczący wpłynęły na kształt rynku wydawniczego, społeczny obieg książki oraz praktyki lekturowe czytelników/konsumentów. Z jednej strony stanowią otoczenie konkurencyjne dla branży wydawniczej, z drugiej stały się jej immanentną częścią. Są narzędziami wykorzystywanymi przez tradycyjne instytucje rynku książki, autonomicznymi instrumentami rozpowszechniania i promocji publikacji, a także przestrzeniami społecznego życia książki. Problem mediów na współczesnym rynku książki to zatem nie tylko sprawa obiektywnej rzeczywistości rozwijającej się technologii oraz nowych potrzeb i praktyk czytelniczych, ale też innowacyjnych trendów produkcyjnych, dystrybucyjnych i konsumpcyjnych. Podczas konferencji podjęta zostanie dyskusja dotycząca natury wzajemnych wpływów książki i mediów oraz statusu książki we współczesnej kulturze medialnej. W konferencji udział weźmie w sumie 58 referentów: badaczy z krajowych i zagranicznych ośrodków akademickich oraz praktyków i ekspertów, związanych zawodowo z branżą wydawniczą. W drugim dniu obrad Organizatorzy zaplanowali sesję Studenci mają głos…., obejmującą panele tematyczne podczas, których wystąpi 13 studentów z Polski i Ukrainy. Młodzi badacze zaprezentują referaty na temat najnowszych zjawisk związanych m.in. z cyfryzacją branży wydawniczej, innowacjami w komunikacji z czytelnikami, trendami marketingu i promocji książki oraz życiem literackim w sieci. Konferencja jest organizowana w trybie hybrydowym: obrady odbędą się w budynku Wydziału Politologii i Dziennikarstwa oraz online [platforma MS Teams]. Zaproszenie i szczegółowy program konferencji znajdują się w załącznikach. |
|