Marketing i lobbing polityczny – studiuj na unikatowym kierunku!

Interesujesz się polityką i w przyszłości chcesz zajmować się polityką na poziomie lokalnym lub krajowym? A może interesujesz się organizowaniem kampanii politycznych i chcesz poznać tajniki skutecznej komunikacji z wyborcami? W takim razie studia Marketing i lobbing polityczny będą idealne dla Ciebie!

Dlaczego studia Marketing i lobbing polityczny są unikatowe?

W trakcie zajęć pokażemy Ci marketing polityczny od strony praktycznej poprzez analizę sytuacji politycznej i przygotowanie kampanii wyborczych, kreowanie wizerunku i projektowanie strategii komunikacji z mediami, tworzenie materiałów wyborczych oraz produktu politycznego najwyższej jakości. Poznasz tajniki nawiązywania rozległych kontaktów i wywierania wpływu na rozmówcę podczas zajęć z lobbingu politycznego. Dowiesz się o działalności lobbingowej. Nauczysz się debatować, argumentować oraz występować publicznie przed kamerami. Nauczymy Cię jak opracować strategię marketingową, obejmującą sposób prezentacji kandydata i jego konkurentów, a także zachowania w trakcie spotkań bezpośrednich z elektoratem, wykładach i debatach.

Studia Marketing i lobbing polityczny stanowią atrakcyjną i innowacyjną ofertę dydaktyczną w skali całego kraju, ponieważ po raz pierwszy kierunek ten znalazł się w ofercie uczelni publicznej. Nowatorstwo oferowanego programu kształcenia wynika z połączenia wiedzy teoretycznej z zakresu marketingu i lobbingu politycznego, doradztwa politycznego, prowadzenia kampanii politycznych, komunikowania politycznego, roli technologii informacyjnych i narzędzi sieciowych z precyzyjnie wyselekcjonowanymi zajęciami praktycznymi, uwzględniającymi najnowsze trendy zachodnie. Koncepcja studiów jest spójna ze standardami kształcenia uniwersyteckiego w Europie i USA.

Elastyczny program nauczania

Studia Marketing i lobbing polityczny zapewnią Ci możliwość doboru indywidualnej ścieżki rozwoju, a wszystko dzięki elastycznej siatce przedmiotów, z której wybierzesz dokładnie to, co najbardziej będzie odpowiadało Twoim zainteresowaniom. Segment przedmiotów wybieranych to ponad 30% wszystkich realizowanych zajęć, wśród których znajdziesz przedmioty fakultatywne, wykłady ogólnouniwersyteckie oraz seminaria.

Co zyskasz studiując na kierunku Marketing i lobbing polityczny?

Studia Marketing i lobbing polityczny zapewnią Ci wiedzę w zakresie tworzenia wizerunku politycznego, opracowywania strategii marketingowej oraz prawidłowości działań marketingowych podejmowanych na poziomie lokalnym, regionalnym, krajowym i międzynarodowym. W trakcie studiów nauczysz się zasad negocjacji i mediacji, w tym również w sytuacjach kryzysowych, a także zrozumiesz procesy i struktury w komunikacji politycznej w marketingu i lobbingu politycznym. Poznasz wpływ marketingu i lobbingu politycznego na partycypację polityczną, proces decyzyjny oraz życie społeczno-gospodarcze. Nauczysz się wykorzystywać wybrane narzędzia marketingowe oraz sposoby prowadzenia badań i analiz we współczesnej praktyce marketingowej. Dowiesz się jak pozyskiwać dane i informacje z różnych źródeł, formułować wnioski i opinie oraz uczestniczyć w debacie. Udoskonalisz swoje umiejętności w zakresie posługiwania się językiem obcym (poziom B2).

Zajęcia będą odbywały się w nowoczesnym budynku Wydziału Politologii i Dziennikarstwa UMCS, zapewniającym dogodne warunki dydaktyczne (dobrze wyposażone aule i sale wykładowe, pokoje samodzielnej pracy studenta, dostęp do biblioteki).

Możliwości rozwoju w trakcie studiów

Studia Marketing i lobbing polityczny są pierwszymi tego typu studiami w Polsce, a ich absolwenci zyskają unikatową wiedzę i kompetencje w zakresie szeroko rozumianego marketingu i lobbingu politycznego. Marketing i lobbing polityczny to nie tylko zajęcia realizowane w ramach programu studiów, ale także:

  • zajęcia z naukowcami z całego świata w ramach programu visiting professors,
  • spotkania i warsztaty z ekspertami  ze świata polityki oraz kultury i mediów,
  • atrakcyjne praktyki i staże zawodowe krajowe i zagraniczne,
  • rozwój zainteresowań w studenckich kołach naukowych,
  • inicjatywy i projekty realizowane przez studentów,
  • działalność Samorządzie Uczelnianym,
  • szkolenia i kursy organizowane przez Biuro Rozwoju Kompetencji UMCS,
  • programy wymiany studenckiej (Erasmus+, MOST),
  • wolontariat.

Możliwości rozwoju po studiach Marketing i lobbing polityczny

Wiedza oraz umiejętności praktyczne zdobyte podczas studiów sprawią, że będziesz niezastąpionym kandydatem przygotowanym do wykonywania zadań jako:

  • Specjalista ds. kreowania wizerunku politycznego,
  • Rzecznik prasowy,
  • Specjalista ds. kampanii politycznych,
  • Analityk rynku politycznego,
  • Doradca polityczny,
  • Specjalista ds. strategii marketingowych i komunikacyjnych,
  • Specjalista agencji PR ds. kreowania i realizacji kampanii public relations,
  • Kierownik projektów politycznych, gospodarczych i społecznych w instytucjach państwowych i samorządowych oraz organizacjach pozarządowych,
  • Lobbysta,
  • Freelancer – marketingowiec polityczny.

Jak zarejestrować się na studia Marketing i lobbing polityczny?

Cała procedura ubiegania się o przyjęcie na studia odbywa się za pośrednictwem systemu IRK - sprawdź!

Nie czekaj i już dzisiaj wybierz swoją przyszłość!

    Aktualności

    Data dodania
    24 czerwca 2024