Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
Zakład Studiów Amerykanistycznych Instytutu Anglistyki UMCS, Zakład Komunikacji Społecznej Wydziału Politologii UMCS oraz Polskie Towarzystwo Retoryczne zapraszają na I Ogólnopolską Konferencję Naukową "Media w Ameryce. Ameryka w mediach", która odbędzie się w dniach 25-26 maja 2017 roku na Wydziale Humanistycznym UMCS (Lublin, Pl. Marii Curie-Skłodowskiej 4a).
Rok 2016 był dla amerykańskich mediów wyjątkowy pod wieloma względami.
Po pierwsze, wyniki wyborów prezydenckich komentowano jako pomyłkę mediów, więc po wyborach odbiorcy masowo bojkotowali stacje i serwisy informacyjne. Po drugie, tylko pięć procent ankietowanych wskazało prasę drukowaną jako źródło informacji o kampanii wyborczej. Po trzecie, tradycyjne media telewizyjne musiały stawić czoła wzmożonej kampanii Cut the Cord and Ditch your Cable (odetnij sznur i pozbądź się kablówki) na rzecz mediów cyfrowych. Aż co siódmy Amerykanin zrezygnował z subskrypcji sieci kablowych lub satelitarnych. Po czwarte, niebotyczne dochody z reklam w sieci nie przypadły w udziale domom medialnym, lecz trafiły do pięciu największych graczy z branży technologicznej, takich jak Google czy Facebook. Firmy te wdrożyły zupełnie nową filozofię tworzenia i dystrybucji mediów przy użyciu skomplikowanych algorytmów, usuwając nieco w cień tradycyjną rolę dziennikarza. Niemniej jednak, również w 2016 roku, ujawniona została kontrowersyjna praktyka redaktorów Facebooka, sterujących „ręcznie”, czyli nie do końca za pomocą mechanicznych algorytmów, wyborem trending topics. Po piąte, odbiorcy już na dobre przenieśli swój świat do telefonów komórkowych, co zmobilizowało tradycyjnych graczy, takich jak „New York Times” czy NBC do wprowadzenia na swoje platformy „chatbotów”, czyli robotów, które dzięki wysyłanym do nich przez użytkowników słowom-kluczom, dostarczają bezpośrednio na ich komórkę spersonalizowane serwisy informacyjne.
Wielu zmianom ulega także prezentowane w mediach oblicze Ameryki jako państwa, formacji intelektualnej i kulturowej, strażnika lub burzyciela pokoju czy światowej potęgi, głównego sojusznika lub wroga. Skoro tylko w przeciągu jednego roku oblicze amerykańskich mediów przeszło tak znaczącą metamorfozę, warto poddać ten temat szerszej analizie i dyskusji podczas konferencji poświęconej mediom w Ameryce oraz Ameryce w mediach.
Organizatorzy