Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
Wysyłając wiadomość do osoby odpowiedzialnej za rekrutację, należy przestrzegać ważnych zasad. Istotne są: nazwa adresu e-mail, używanie form grzecznościowych, a także odpowiednie zatytułowanie wiadomości.
Najważniejsze elementy wiadomości
Wysłanie do rekrutera pustej wiadomości - zawierającej jedynie załączniki - to duży błąd. E-mail do potencjalnego pracodawcy powinien być co prawda krótki, ale jego treść ma znaczenie. Należy pamiętać o:
Infantylny czy zawierający zdrobnienia adres e-mail może spowodować odrzucenie naszej kandydatury. Dokumenty aplikacyjne powinny być wysyłane z profesjonalnego adresu – najlepiej takiego, który zawiera imię i nazwisko. Warto również upewnić się, że nie popełniliśmy błędów w adresie rekrutera. W innym wypadku CV nie zostanie do niego dostarczone.
Temat powinien nawiązywać do konkretnej oferty pracy i interesującego nas stanowiska. Dzięki temu rekruter będzie wiedział, jakiej posady dotyczy dana wiadomość. Konieczne może być podanie numeru referencyjnego – stosujmy się wówczas do wymogów stawianych w ofercie pracy.
W e-mailu nie należy używać kolokwializmów. Wiadomość powinna być formalna i jak najbardziej profesjonalna. Warto pamiętać o stosowaniu form grzecznościowych, takich jak np. „Szanowna Pani/Szanowny Panie”.
Dobrze jest zadbać o to, by e-mail do potencjalnego pracodawcy nie był schematyczny. Aby wyróżnić swoją kandydaturę, można napisać kilka słów na temat powodu zainteresowania ofertą albo wspomnieć o dotychczasowych doświadczeniach – nawet tych związanych ze studiami.
Tytuły załączników powinny informować, jaki typ dokumentu przesyłamy (CV, list motywacyjny) i kogo on dotyczy (imię i nazwisko kandydata). Można podać również nazwę firmy.
Na końcu wiadomości należy umieścić zwrot grzecznościowy („Z poważaniem”) oraz podpis.
***
Więcej informacji na temat pisania wiadomości do pracodawcy znajdziesz na: https://porady.pracuj.pl/
oprac. Pracuj.pl