Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
Zapraszamy do zapoznania się z rozmową nt. kulturowego znaczenia Świętego Mikołaja – z dr hab. Mariolą Tymochowicz, prof. uczelni z Katedry Niematerialnego Dziedzictwa Kulturowego na Wydziale Filologicznym UMCS.
– Ten znany nam współcześnie wizerunek Świętego Mikołaja pojawił się dopiero w XX wieku za sprawą kampanii reklamowej Coca-Coli. Wcześniej, bo jeszcze do końca XIX wieku, w licznych ikonografiach był przedstawiany tradycyjnie, w typowym stroju biskupim, płaszczu lub ornacie. Zresztą w takiej postaci do dziś występuje jeszcze m.in. wśród Słowian wschodnich, gdzie kult tego świętego jest bardzo silny. – mówi dr hab. Tymochowicz, prof. uczelni.
Tekst powstał z inicjatywy Centrum Prasowego UMCS. Serdecznie zachęcamy redakcje do publikacji artykułu (z zaznaczeniem autorstwa i uczelni), który znajduje się w załączniku oraz jest dostępny pod linkiem: https://www.umcs.pl/pl/aktualnosci,4622,kazdy-moze-zostac-swietym-mikolajem,124619.chtm