Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
Wracamy do Was z 27. Studenckimi Konfrontacjami Filmowymi! Wpadajcie do naszej Sali Widowiskowej na dobre kino.
Obejmująca trzy dekady rodzinna saga, której tłem są społeczne, polityczne i ekonomiczne przemiany, do jakich doszło w Chinach, począwszy od lat 80. Jest to zarazem opowieść o bolesnych stratach, niezabliźnionych ranach i próbie pojednania. Życie małżeńskiej pary rozpada się na kawałki wraz ze śmiercią ich synka. A ich dramat pogłębia „polityka jednego dziecka” narzucona przez władzę. Nie chcą poddać się temu dyktatowi i próbują mimo wszystko go obejść.
Jeszcze jeden wariant losu artysty gotowego dla zaistnienia zaprzedać duszę diabłu. Diabłów jest tutaj dwóch, a nawet trzech. Pierwszy przywdział brunatny mundur w czasach nazizmu. Drugi kusił komunistyczną wizją świetlanej przyszłości w powojennych Niemczech. Trzeci zachwalał atrakcje kapitalistycznego raju. Konszachty z diabłem to zawsze niebezpieczna gra.
To normalne, że Wasyl przeżywa śmierć żony. Pogrzeb nie oznacza jednak zamknięcia rozdziału. Czuje, że żona zza światów chce mu coś ważnego przekazać. Próbuje nawiązać z nią kontakt, korzystając z pomocy szarlatanów. Tyle że rozwiązanie zagadki nosi w sobie.
Iran pod rządami ajatolahów dawno wypowiedział bezwzględną wojnę dilerom narkotyków i narkomanom. Efekt jest jednak odwrotnie proporcjonalny wobec brutalnych akcji policji i drakońskich wyroków, łącznie z karami śmierci: uzależnionych od narkotyków przybywa, a na czarny rynek w Iranie trafia codziennie dziesięć ton trefnego towaru. Najbardziej kasowy irański film roku, odsłania kulisy bezpardonowej walki między policją a narkobiznesem w wojnie, której końca ani zwycięzców nie widać.
W rolach głównych: Natalia López, Phil Burgers, Carlos Reygadas. Nagroda za reżyserię na MFF w Hawanie’2018; nagroda krytyków na MFF w São Paulo’2018.
Historia małżeństwa, które decyduje się żyć w otwartym związku i stopniowo prowadzi swoją relację na skraj przepaści. Nasz czas nie ma jednak nic wspólnego z ekshibicjonizmem. Intymne są w nim przede wszystkim pytania o relacje i pasja, z jaką twórca dzieli się nimi z widzami. Akcja filmu rozgrywa się na meksykańskiej prowincji, w rodzinie zamożnych farmerów, którzy łączą ciężką pracę na ranczu z zamiłowaniem do sztuki. Obserwując walczące zwierzęta i zmagających się ze sobą ludzi, Reygadas pokazuje, jak kultura tworzy tamę dla instynktów, jak przekuwa pożądanie, agresję i namiętność w sztukę.