Porozumienie z firmą Orange i odsłonięcie tabliczki na Wydziale Ekonomicznym

6 czerwca władze UMCS podpisały porozumienie z firmą Orange. To sformalizowanie współpracy w zakresie wymiany wiedzy, wsparcia dydaktycznego, a także pozyskiwania talentów. Z ramienia Orange porozumienie podpisali dyrektor Global Support for Performance Europe Michał Wierzbowski oraz kierowniczka Wydziału Projektów Rekrutacyjnych i Wizerunku Pracodawcy Renata Steckiewicz. Obecna była także ekspertka ds. Projektów Rekrutacyjnych i Wizerunku Pracodawcy Estera Mikołajczak. Naszą uczelnię podczas spotkania reprezentowali rektor prof. Radosław Dobrowolski, prorektor ds. rozwoju i współpracy z gospodarką prof. Zbigniew Pastuszak oraz prorektor ds. nauki i współpracy międzynarodowej prof. Wiesław Gruszecki.

Dotychczasową, owocną współpracę z firmą Orange realizował Wydział Ekonomiczny UMCS. Kooperacja obejmowała wspólne projekty badawcze i dydaktyczne. W latach 2017-2018 zrealizowano projekt badawczo-rozwojowy „Modelowanie wzorców zużycia energii obiektów telekomunikacyjnych z wykorzystaniem metod predykcyjnych”. Jego celem było opracowanie modeli, które pomagają w optymalizacji zużycia energii w obiektach telekomunikacyjnych, co przyczynia się do efektywności energetycznej i obniżenia kosztów operacyjnych.

Współpraca dydaktyczna z firmą Orange jest równie wartościowa. Przedstawiciele i przedstawicielki firmy regularnie prowadzą gościnne wykłady dla studentek i studentów Wydziału Ekonomicznego, dzieląc się swoją wiedzą i doświadczeniem. Orange współtworzyło również case-study, które stanowią cenne materiały dydaktyczne. Dzięki współpracy studenci mieli okazję uczestniczyć w projekcie doradczym realizowanym wspólnie z firmą, co pozwoliło im na zdobycie praktycznych umiejętności. Już teraz planowana jest druga edycja programu mentoringowego dla studentek Wydziału.

Z okazji wizyty przedstawicieli firmy na naszym Uniwersytecie, odsłonięto logo Orange na Wydziale Ekonomicznym. Symboliczna uroczystość odbyła się w obecności dziekana Wydziału Ekonomicznego dr. hab. Mariusza Kici, prof. UMCS oraz prodziekany ds. jakości kształcenia dr Anny Tatarczak.

Współpraca z firmą Orange jest przykładem efektywnego partnerstwa między środowiskiem akademickim a biznesowym, przynosząc korzyści obu stronom i wspierając rozwój kompetencji studentek i studentów.

Fot. Bartosz Proll, Michał Piłat

    Aktualności

    Data dodania
    6 czerwca 2024