Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
Na początku maja odbyło się kolejne, szóste spotkanie przedstawicieli uczelni wchodzących w skład Konsorcjum Uniwersytetów Europejskim Athena. Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej jest członkiem konsorcjum od maja 2022 roku. W spotkaniu wzięły udział reprezentacje wszystkich dziewięciu uczelni należących do Atheny: UMCS, Politécnico do Porto (koordynator projektu), Hellenic Mediterranean University, Universität Siegen, Univerza v Mariboru, Universita Degli Studi Niccolo Cusano Telematica Roma, Université d’Orleans, Vilniaus Gedimino Technikos Universitetas, Uniwersytet w Vigo, a także przedstawiciele partnera stowarzyszonego, tj. Carinthia University of Applied Sciences. Tym razem spotkanie zostało zorganizowane w Rzymie, w Universita Degli Studi Niccolo Cusano Telematica Roma, który w bieżącym roku przewodzi pracom konsorcjum.
UMCS był reprezentowany przez kolegium rektorskie w pełnym składzie, Rektora prof. Radosława Dobrowolskiego oraz Prorektorów: prof. Dorotę Kołodyńską, prof. Arkadiusza Berezę, prof. Wiesława Gruszeckiego i prof. Zbigniewa Pastuszaka, a także osoby na co dzień zajmujące się konsorcjum Athena w naszym Uniwersytecie: Dianę Szczepańską, dyrektor Centrum Współpracy Międzynarodowej i Karolinę Sokolińską z Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów. Bardzo ważną częścią Athena jest tzw. Students Board, reprezentowany przez studentów wszystkich uczelni – z ramienia UMCS byli to Paulina Jamrozik z Zarządu Uczelnianego Samorządu Studentów i Maciej Bień ze Szkół Doktorskich.
Spotkania wszystkich konsorcjantów odbywają się mniej więcej raz na pół roku. Mają na celu określanie wspólnych zamierzeń, podsumowanie dotychczasowej współpracy i jej efektów. Podczas tych wydarzeń wszystkie grupy robocze – tak zwane work packi – wymieniają swoje doświadczenia, a także dążą do niwelowania trudności we wdrożeniu rozwiązań wspólnych dla wszystkich, przede wszystkim na poziomie organizacji kształcenia na uczelniach w poszczególnych krajach i obowiązujących przepisów. Są to spotkania o roboczym charakterze, które pozwalają na określenie wspólnych priorytetów i obszarów przyszłej współpracy.
Tekst: Karolina Sokolińska