Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
W ramach projektu " Edukacja włączająca bez granic – Polska - Norwegia " dr hab. A. Lewicka-Zelent, prof. uczelni, dr hab. M. Czechowska-Bieluga, prof. uczelni, dr D. Chimicz oraz dr M. Chojak odbyły wizytę studyjną w Polish Social Saturday School we Fredrikstad.
Celem projektu było podniesienie poziomu kompetencji uczestników wizyty poprzez wymianę doświadczeń między specjalistami z Polski i Norwegii w zakresie edukacji włączającej, a także rozszerzenie współpracy pomiędzy instytucjami w w/w obszarze.
W ramach wizyty uczestnicy zapoznali się z funkcjonowaniem placówki, poprowadzili warsztaty dla nauczycieli i rodziców, jak również przeprowadzili diagnozę uczniów w obszarze specjalnych potrzeb edukacyjnych. Wyniki badań posłużą do wprowadzenia zmian w kształceniu nauczycieli oraz zaimplementowania nowych rozwiązań w obszarze wsparcia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Uwieńczeniem tej wizyty są kolejne pomysły na realizację badań naukowych i rozwiązań dydaktycznych, które zakończą się, mamy nadzieję, wypracowaniem skutecznych rozwiązań sprzyjających rozwojowi dzieci i doskonaleniu kompetencji zawodowych nauczycieli.
Projekt „Edukacja włączająca bez granic – Polska – Norwegia” korzysta z dofinansowania o wartości 8600 Euro otrzymanego od Islandii, Liechtensteinu i Norwegii w ramach Funduszy EOG. Celem projektu jest podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej kształcącej przyszłych nauczycieli poprzez wymianę doświadczeń między specjalistami z Polski i Norwegii w zakresie edukacji włączającej, a także rozszerzenie współpracy pomiędzy instytucjami w w/w obszarze.