Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
Uczestnicy wizyty studyjnej w Polish Social Saturday School w Fredrikstad prezentują wyniki przeprowadzonego badania porównawczego w Polsce, Islandii i Norwegii.
W projekcie pt "Edukacja włączająca bez granic – Polska - Norwegia" założono, że jego uczestnicy, uczestnicy wizyty studyjnej w Polish Social Saturday School, nabędą nową wiedzę i rozwiną swoje kompetencje zawodowe niezbędne do pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, zwłaszcza te dotyczące pracy z rodziną, z dziećmi z ADHD, zaburzeniami emocjonalnymi i w zachowaniu, z dysleksją rozwojową, co udało się osiągnąć. W ramach współpracy przeprowadzonio badania wśród uczniów ze SPE w Polsce i w Norwegii i porównano je z badaniami zrealizowanymi na Islandii w zakresie ich psychospołecznego i socjalnego funkcjonowania w edukacji włączającej.
Projekt „Edukacja włączająca bez granic – Polska – Norwegia” korzysta z dofinansowania o wartości 8600 Euro otrzymanego od Islandii, Liechtensteinu i Norwegii w ramach Funduszy EOG. Celem projektu jest podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej kształcącej przyszłych nauczycieli poprzez wymianę doświadczeń między specjalistami z Polski i Norwegii w zakresie edukacji włączającej, a także rozszerzenie współpracy pomiędzy instytucjami w w/w obszarze.