Tomasz Knopik – kierownik projektu; doktor psychologii, mgr filozofii, specjalista w zakresie diagnozy i wspomagania rozwoju dzieci wybitnie zdolnych. Adiunkt w Instytucie Psychologii UMCS. Autor lub współautor czterech narzędzi diagnostycznych ukierunkowanych na identyfikację zasobów uczniów z ponadprzeciętnym potencjałem intelektualnym (Kotwice mojej kariery, PREiS, Skala Poczucia Autonomii, Kompleksowa Ocena Wspierania Uczniów Zdolnych). Twórca Lubelskiego Laboratorium Talentów (sieć współpracy nauczycieli i specjalistów ukierunkowana na wspomaganie zrównoważonego rozwoju uczniów zdolnych). Ekspert MEN i ORE ds. edukacji włączającej. Autor około 50 publikacji dotyczących psychopedagogiki zdolności, inkluzji oraz kompetencji emocjonalno-społecznych dzieci i młodzieży.
Grażyna Krasowicz-Kupis – Dyrektor Instytutu Psychologii UMCS oraz kierownik Katedry Psychologii Edukacyjnej i Diagnozy Psychologicznej w tym Instytucie. Autorka wielu publikacji poświęconych dysleksji, zagadnieniom rozwoju czytania i pisania oraz mowy, a także diagnozy psychologicznej m.in. Psychologia dysleksji (2008), SLI i inne zaburzenia rozwoju językowego (2012) oraz Katalogu metod diagnozy rozwoju poznawczego (2014) (z K. Wiejak i K. Gruszczyńską), Nowa psychologia dysleksji (2019). Współautorka licznych narzędzi diagnostycznych dla psychologów, pedagogów i logopedów, w tym Baterii Testów Czytania, Baterii Testów Fonologicznych i Baterii Testów Pisania IBE, a także baterii Dysleksja 3 oraz Dysleksja 5. Współtwórczyni „Standardów diagnozy psychologicznej w edukacji” wydanych przez PTP oraz Rzecznika Praw Dziecka w 2018 roku. Przewodnicząca Ogólnopolskiej Sekcji Diagnozy Psychologicznej Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
Katarzyna Wiejak – adiunkt dydaktyczny w Katedrze Psychologii Edukacyjnej i Diagnozy Psychologicznej w Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Autorka wielu publikacji poświęconych rozwojowi poznawczemu i diagnozie psychologicznej m.in. Katalogu metod diagnozy rozwoju poznawczego dzieci na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej (2014; z G. Krasowicz-Kupis i K. Gruszczyńską). Współautorka licznych narzędzi diagnostycznych dla psychologów, pedagogów i logopedów – w tym Baterii Testów Czytania, Baterii Testów Fonologicznych i Baterii Testów Pisania IBE. Współtwórczyni „Standardów diagnozy psychologicznej w edukacji” wydanych przez PTP oraz Rzecznika Praw Dziecka w 2018 roku. Członek Zarządu Ogólnopolskiej Sekcji Diagnozy Psychologicznej Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Posiada Europejski Certyfikat Polskiego Towarzystwa Psychologicznego dla użytkownika testów w środowisku pracy i organizacji (na poziomie 3).
Anna Błaszczak – doktor psychologii, adiunkt w Katedrze Psychologii Emocji i Osobowości na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Specjalizuje się w zakresie psychologii edukacji, uwarunkowań osiągnięć szkolnych i diagnozie różnic indywidualnych. Od 2007 roku aktywnie współpracuje z Organizacją Międzynarodowej Matury (IBO) jako egzaminator i współautor arkuszy maturalnych z zakresu psychologii. Wieloletni nauczyciel psychologii w programie Międzynarodowej Matury (IB DP) z doświadczeniem w pracy dydaktycznej z uczniami ze SPE. Prowadziła zajęcia grupowe z młodzieżą w obszarze pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz indywidualne rozpoznanie specyfiki funkcjonowania uczniów o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych w celu zaplanowania i wdrożenia odpowiedniej pomocy psychologicznej. Autorka publikacji poświęconych rozwojowi poznawczemu, różnicom indywidualnym i diagnozie psychologicznej.
Małgorzata Kostka-Szymańska - doktor psychologii, adiunkt dydaktyczny w Katedrze Psychologii Edukacyjnej i Diagnozy Psychologicznej UMCS w Lublinie. Specjalizuje się w zakresie psychologii rozwojowej i psychologii edukacji. Zajmuje się problemami diagnozy rozwoju intelektualnego dzieci z zaburzeniami neurorozwojowymi. Jest przewodniczącą Zespołu Programowego dla kierunku Psychologia, członkiem Wydziałowego Zespołu ds. Jakości Kształcenia, Wydziałowej Komisji ds. Potwierdzania Efektów Uczenia, czynnie uczestnicząc w ich pracach, mających na celu zapewnianie i podnoszenie standardów jakości kształcenia przyszłych pedagogów i psychologów. Brała udział w ogólnopolskim projekcie badawczym Zespołu Edukacji dla Bezpieczeństwa przy Komitecie Badań Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk (2019).