Zespół ds. Wspierania Podnoszenia Kompetencji Kadry
Decyzją JM Rektora UMCS, prof. dr. hab. Radosława Dobrowolskiego na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie powołany został Zespół ds. Wspierania Podnoszenia Kompetencji Kadry. Jego przewodniczącą została Pani prof. dr hab. Dorota Kołodyńska - Prorektor ds. studentów i jakości kształcenia.
prof. dr hab. Dorota Kołodyńska - Prorektor ds. studentów i jakości kształcenia - przewodnicząca Zespołu. Pracownik Katedry Chemii Nieorganicznej, Instytutu Nauk Chemicznych Wydziału Chemii UMCS. Realizuje badania naukowe z zakresu sorpcji i separacji jonów metali z zastosowaniem jonitów i sorbentów różnego typu. Autorka lub współautorka ponad dwustu publikacji naukowych w tym zakresie, a także podręczników akademickich dla studentów. Brała udział w realizacji szeregu grantów m.in. z NCBiR. NCN i JINR. Ukończyła studnia podyplomowe z zakresu zarządzania projektami badawczymi oraz liczne kursy i szkolenia doskonalące kompetencje dydaktyczne. Pracuje na rzecz Uniwersytetu w senackich, wydziałowych i instytutowych komisjach i zespołach. Jest ambasadorem rozwoju kompetencji dydaktycznych na wydziałach ścisłych, przyrodniczych i technicznych. Przewodnicząca Zespołu przygotowującego "Strategię podnoszenia kompetencji kadry dydaktycznej i wspierającej proces kształcenia". |
dr Jolanta Rodzoś, prof. uczelni Geograf, dydaktyk z dużym dorobkiem teoretycznym i doświadczeniem praktycznym w zakresie kształcenia na różnych poziomach edukacyjnych. Dziekan Wydziału Nauk o Ziemi i Gospodarki Przestrzennej UMCS, Pełnomocnik Rektora ds. Jakości kształcenia. Autorka licznych publikacji naukowych i popularno-naukowych z zakresu geografii społeczno-ekonomicznej oraz dydaktyki geografii, a także materiałów o charakterze edukacyjnym, w tym podręczników dla młodzieży i dorosłych. Liderka wielu komisji i zespołów zaangażowanych w proces tworzenia oferty dydaktycznej oraz budowania polityki edukacyjnej i systemów zapewnienia jakości kształcenia na poziomie wydziałowym i uniwersyteckim. Aktywnie współpracuje z otoczeniem zewnętrznym, prowadzi zajęcia i szkolenia dla sfery edukacji i kultury. Członkini Zespołu przygotowującego "Strategię podnoszenia kompetencji kadry dydaktycznej i wspierającej proces kształcenia". |
dr hab. Agnieszka Lewicka-Zelent, prof. uczelni Profesor UMCS, Kierownik Katedry Pedagogiki Resocjalizacyjnej. Prodziekan ds. jakości kształcenia na Wydziale Pedagogiki i Psychologii UMCS w latach 2019-2024. Jest pedagogiem i psychologiem. Certyfikowana specjalistka ds. pomocy ofiarom w rodzinie, trenerka i mediatorka szkolna oraz sądowa. Autorka i realizatorka kilkuset godzin szkoleń, warsztatów i wykładów na tematy dydaktyczne i psychologiczne, w tym z zakresu komunikacji, konfliktów, mediacji, superwizji, kompetencji społecznych, dla różnych grup społecznych (np. studentów, dzieci i młodzieży szkolnej, rodziców, osób skazanych, nieletnich) i zawodowych, w szczególności dla nauczycieli, funkcjonariuszy Służby Więziennej, kuratorów sądowych, pracowników socjalnych. Członkini Zespołu przygotowującego "Strategię podnoszenia kompetencji kadry dydaktycznej i wspierającej proces kształcenia". |
Adiunkt w Katedrze Zarządzania na Wydziale Ekonomicznym UMCS. Realizuje badania naukowe z zakresu kompetencji, dopasowania kompetencji do wymogów współczesnego rynku pracy, prowadzenia firmy oraz przedsiębiorczości akademickiej. Autorka lub współautorka kilkudziesięciu publikacji naukowych w tym zakresie. Wyniki swoich badań prezentuje podczas konferencji naukowych w Polsce i za granicą. Ukończyła studia doktoranckie z ekonomii, studia podyplomowe z europeistyki, Szkołę Trenerów Metrum oraz liczne kursy i szkolenia doskonalące kompetencje dydaktyczne i badawcze. Certyfikowana trenerka kompetencji miękkich (ponad tysiąc przeprowadzonych godzin szkoleniowych z zakresu umiejętności miękkich, przedsiębiorczości oraz zarządzania). Autorka wniosków oraz realizatorka wielu projektów dydaktycznych i badawczych. W latach 2016-2020 Członkini Miejskiej Rady Rynku Pracy w Lublinie. Członkini Zespołu ds. Jakości Kształcenia na Wydziale Ekonomicznym UMCS oraz Zespołu ds. Wspierania Podnoszenia Kompetencji Kadr UMCS. Członkini Zespołu przygotowującego "Strategię podnoszenia kompetencji kadry dydaktycznej i wspierającej proces kształcenia". |
dr hab. Katarzyna Klimkowska, prof. uczelni Pedagog-andragog, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny w trakcie szkolenia (CBT), coach pracujący w podejściu skoncentrowanym na rozwiązaniach [PSR, TSR], trener, szkoleniowiec, psychoprofilaktyk. Pracuje w Instytucie Pedagogiki UMCS, w Katedrze Teorii Wychowania. Od 2006 r. specjalizuje się w pracy rozwojowej i pomocowej z osobą dorosłą. W UMCS:
|
Adiunkt w Katedrze Międzynarodowych Stosunków Politycznych Instytutu Stosunków Międzynarodowych, członek Wydziałowego zespołu ds. współpracy ze szkołami, koordynator i nauczyciel klasy profilowanej Dyplomacja i stosunki międzynarodowe w XXIV LO w Lublinie, koordynator wojewódzki i sekretarz Komitetu Okręgowego Olimpiady Wiedzy o Bezpieczeństwie i Obronności, trener w ramach projektu POWER realizowanego na wydziale Politologii i Dziennikarstwa dla kierunków stosunki międzynarodowe i bezpieczeństwo, trener w ramach Warsztatów Europejskich w latach 2020-2022, opiekun Koła Stosunków Międzynarodowych, współautorka podręcznika do przedmiotu Wiedza o społeczeństwie W centrum uwagi 3. Liceum i technikum. Podręcznik. Zakres rozszerzony, Nowa Era, 2021. |
mgr Alicja Borzęcka-Szajner - Dyrektor Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów Dyrektor Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów. Była i jest członkiem wielu merytorycznych zespołów funkcjonujących w Uniwersytecie np. Zespołu ds. Wdrażania Strategii HR Excellence in Research, Zespołu ds. Dostępności. Brała udział w opracowaniu m.in. Strategii odpowiedzialności społecznej Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie oraz w pracach Zespołu ds. Wspierania Podnoszenia Kompetencji Kadry m.in. przygotowującego Strategię podnoszenia kompetencji kadry dydaktycznej i wspierającej proces kształcenia. Posiada doświadczenie w zarządzaniu dużymi zasobami ludzkimi. Bierze udział w przygotowaniu i realizacji projektów edukacyjno-rozwojowych, w tym dotyczących podnoszenia kompetencji pracowników Uczelni. Absolwentka m.in. Master of Business Administration Politechnika Lubelska/University of Illinos at Urabana-Champing (2018), studiów podyplomowych dotyczących Zarządzania kapitałem ludzkim oraz wielu szkoleń i warsztatów m.in. z nowoczesnych metod kształcenia, zakresu zarządzania projektami (certyfikat Agile PM Foundation), z zakresu dostępności itp. Członkini Zespołu przygotowującego "Strategię podnoszenia kompetencji kadry dydaktycznej i wspierającej proces kształcenia". |
mgr Urszula Wojtczak-Kokoszkiewicz Koordynatorka Biura ds. Analiz Jakości Kształcenia Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów oraz p.o. Zastępcy Dyrektora Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów. Odpowiada za ewaluację procesu kształcenia, w tym organizację i prowadzenie badań jakości kształcenia oraz wsparcie dla jednostek dydaktycznych w przygotowaniu się do akredytacji krajowych i międzynarodowych. Bierze udział w przygotowaniu i realizacji projektów edukacyjnych i informatycznych, związanych ze wsparciem procesu kształcenia. Absolwentka studiów podyplomowych z zakresu zarządzania w administracji publicznej oraz marketingu internetowego. Uczestniczka wielu szkoleń i warsztatów m.in. z zakresu badań ilościowych i jakościowych, wizualizacji danych, dostępności cyfrowej oraz zarządzania projektami (certyfikat Agile PM Foundation). Brała udział w pracach związanych z ubieganiem się Uniwersytetu o wyróżnienie HR Excellence in Research. Członkini Zespołu ds. Równości oraz Zespołu przygotowującego "Strategię podnoszenia kompetencji kadry dydaktycznej i wspierającej proces kształcenia". |
Członkini Zespołu przygotowującego "Strategię podnoszenia kompetencji kadry dydaktycznej i wspierającej proces kształcenia". |