Strategia

Strategia podnoszenia kompetencji kadry dydaktycznej i wspierającej proces kształcenia

Strategia dotycząca podnoszenia kompetencji kadry dydaktycznej i wspierającej proces kształcenia to dokument, którego celem jest wspieranie pracowników Uniwersytetu w dążeniu do stałego rozwoju i podnoszenia swoich kompetencji. Wraz ze zmieniającą się rzeczywistością pracownicy, studenci i doktoranci naszej uczelni stają przed kolejnymi wyzwaniami. Dla lepszego funkcjonowania Uniwersytetu ważne jest wspieranie procesu podnoszenia kompetencji kadry dydaktycznej, a także efektywne zarządzanie zasobami kadrowymi oraz wzmocnienie potencjału pracowników niebędących nauczycielami akademickim poprzez zapewnienie im możliwości stałego podnoszenia kwalifikacji.

Nadrzędnym celem Strategii jest wzmocnienie dzialań Uniwersytetu na rzecz rozwijania kultury jakości w obszarze kształcenia i zapewnienie stałego postępu w podnoszeniu kompetencji nauczycieli akademickich oraz osób wspierających proces kształcenia.

Dokument powstał jako rezultat realizacji projektu Doskonałość dydaktyczna uczelni, w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na lata 2014-2020, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Oś priorytetowa: III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju, Działanie: 3.4 Zarządzanie w instytucjach szkolnictwa wyższego.

Strategia została wprowadzona Zarządzeniem Nr 63/2023 Rektora Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie z dnia 28 września 2023 r. w sprawie wprowadzenia Strategii podnoszenia kompetencji kadry dydaktycznej i wspierającej proces kształcenia w Uniwersytecie Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie.