Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i wsparcie rodziny

Kierunek
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i wsparcie rodziny
Stopień studiów
studia podyplomowe
Forma studiów
studia niestacjonarne (zaoczne)
Profil kształcenia
nie dotyczy
Wydział
Wydział Pedagogiki i Psychologii
Obszar kształcenia
Nauki społeczne
Zasady kwalifikacji na kierunek


Studia finansowane są ze środków Ministra Edukacji Narodowej. 

Finansowanie obejmuje zajęcia dydaktyczne objęte programem studiów, nie obejmuje kosztów m.in.: podróży, noclegów, wyżywienia.

UWAGA! Rekrutacja jest warunkowa. Studia zostaną uruchomione po podpisaniu umowy pomiędzy Uniwersytetem a Ministerstwem Edukacji Narodowej

Grupa docelowa: studia podyplomowe skierowane są do czynnych zawodowo nauczycieli posiadających wykształcenie wyższe na kierunku przyporządkowanym do dyscypliny naukowej w ramach dziedzin nauk społecznych lub nauk medycznych i nauk o zdrowiu, tj. specjalistów z zakresu ochrony zdrowia, pedagogiki, pedagogiki specjalnej, psychologii, rehabilitacji, logopedii, terapii zajęciowej, usług społecznych i innych form terapii.

W naborze 2024/2025 pierwszeństwo przyjęcia na studia podyplomowe mają osoby posiadające kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w przedszkolach (Kwalifikacje te określone są w przepisach § 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 14 września 2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. poz. 2102).

Aby ubiegać się o przyjęcie na studia konieczna jest rejestracja w Systemie Obsługi Rekrutacji oraz przesłanie skanu kompletu dokumentów zgłoszeniowych na adres wczesne.wspomaganie@mail.umcs.pl

Komplet dokumentów zgłoszeniowych zawiera:

1. Podpisany kwestionariusz osobowy wydrukowany z systemu;

2. Dyplom ukończenia studiów wyższych (licencjackich lub magisterskich) na kierunku przyporządkowanym do dyscypliny naukowej w ramach dziedzin nauk społecznych lub nauk medycznych i nauk o zdrowiu.

3. Dokument potwierdzającego posiadanie uprawnień pedagogicznych (np. suplement, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych)

4. Zaświadczenie o aktualnym zatrudnieniu w miejscu pracy jako nauczyciel – WZÓR

Decyduje kolejność otrzymania skanów kompletnych dokumentów zgłoszeniowych (data i godzina wpływu).

Limit miejsc: 30 osób

O wynikach rekrutacji, kandydaci zostaną poinformowani drogą mailową na adres podany w kwestionariuszu osobowym.

Z zakwalifikowanymi kandydatami podpisana zostanie umowa o świadczenie usług edukacyjnych.

Zostanie utworzona lista rezerwowa spośród kandydatów, którzy z powodu wyczerpania limitu miejsc nie zakwalifikowali się do udziału w studiach, przy zachowaniu kolejności zgłoszeń i pierwszeństwa przyjęć osób posiadających kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w przedszkolach. Osoby z listy rezerwowej mogą zostać zakwalifikowane w przypadku rezygnacji osób z listy podstawowej przed rozpoczęciem udziału w studiach lub w przypadku rozpoczęcia zajęć w początkowej fazie ich realizacji.

Termin rekrutacji:
do 22 września 2024 r. - zakończenie rejestracji w systemie i przyjmowania skanów dokumentów

Zastrzegamy sobie możliwość skrócenia lub wydłużenia rekrutacji.

Informacji udziela:
Zespół ds. studiów podyplomowych i innych form kształcenia
tel. 81 537 58 45
Zapraszamy od poniedziałku do czwartku w godzinach 7:30-14:00 oraz w piątki 7:30-13:00.
e-mail: wczesne.wspomaganie@mail.umcs.pl

Kierownik studiów podyplomowych:
dr hab. Anna Prokopiak
e-mail: anna.prokopiak@mail.umcs.pl 

Opis

05_znak_ siatka_uproszczony_kolor_biale_tlo.png01_znak_siatka_podstawowy_kolor_biale_tlo.png

liczba godzin dydaktycznych: 1065
w tym praktyki: 240

liczba semestrów: 4

Finansowanie obejmuje zajęcia dydaktyczne objęte programem studiów, nie obejmuje kosztów: podróży, noclegów, wyżywienia.

Celem studiów podyplomowych jest przygotowanie specjalistów w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wsparcia rodziny, którzy uzyskają kompetencje i umiejętności w zakresie:
1) promowania rozwoju i uczenia się dziecka, kluczowej roli rodziny i środowiska w opiece, wychowaniu, edukacji, leczeniu i terapii,
2) zindywidualizowanego wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wsparcia rodziny w ramach wielospecjalistycznego zespołu (wczesne rozpoznawanie potrzeb dziecka i rodziny oraz rozwiązywanie problemów zdrowia i funkcjonowania, warunkujących zaburzenia rozwojowe),
3) współpracy z rodziną i środowiskiem społeczno-wychowawczym we wspomaganiu rozwoju,
4) koordynowania prac w zakresie oceny funkcjonalnej i planowania pracy z dzieckiem, jego rodziną i środowiskiem,
5) realizacji zadań w sposób kompleksowy, skoordynowany w środowisku dziecka i rodziny zgodnie ze standardami modelu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wsparcia rodziny,
6) koordynacji działań podmiotów międzyresortowych, w celu zsynchronizowana opieki, wsparcia i dostępności,
7) optymalizowania włączenia dziecka i rodziny do lokalnej społeczności, transdyscyplinarnej pracy zespołowej prowadzonej w środowisku.

Warunkiem ukończenia studiów jest uzyskanie zaliczeń ze wszystkich przedmiotów objętych programem studiów. Ocena końcowa na świadectwie jest średnią ocen z całego toku kształcenia. 

Załączniki