Raport dla roku akademickiego 2024/2025

Uczestnicy procesu dydaktycznego w Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, w dniach od 27 stycznia do 23 lutego 2025 r. mogli wziąć udział w ocenie jakości zajęć dydaktycznych realizowanych w semestrze zimowym roku akademickiego 2024/2025.

Ankieta Oceny Zajęć, przeprowadzona została na podstawie Zarządzenia Nr 30/2020 Rektora Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie z dnia 22 kwietnia 2020 r. w sprawie prowadzenia badań jakości kształcenia w Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.

Celem głównym badania było uzyskanie informacji dotyczących opinii i doświadczeń związanych z zajęciami dydaktycznymi z perspektywy – studentów i doktorantów Uniwersytetu.

Proces badawczy miał charakter ilościowy oraz jakościowy. Przeprowadzony został z zastosowaniem techniki CAWI (Computer Aided Web Interview), opierającej się na elektronicznych kwestionariuszach ankiety udostępnionych respondentom za pośrednictwem Uniwersyteckiego Systemu Obsługi Studiów (USOS).

Ocenie podlegały wszystkie zajęcia dydaktyczne przewidziane planem studiów I, II, szkół doktorskich oraz studiów podyplomowych, prowadzone zarówno przez pracowników Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, doktorantów jak i osoby reprezentujące środowisko zewnętrzne.

W trakcie badania, w semestrze zimowym 2024/2025 respondenci wypełnili 43733 ankiet, oceniając tym samym 1588 prowadzących i 5836 zajęć. Pozostawiono 6350 komentarzy do zajęć.