Raport dla roku akademickiego 2023/2024

Uczestnicy procesu dydaktycznego w Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, w semestrze zimowym w dniach od 15 stycznia do 25 lutego oraz w semestrze letnim od 17 czerwca do 21 lipca 2024 roku mogli wziąć udział w ocenie jakości zajęć dydaktycznych realizowanych w roku akademickim 2023/2024.

Ankieta Oceny Zajęć, przeprowadzona została na podstawieZarządzenia Nr 30/2020 Rektora Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie z dnia 22 kwietnia 2020 r. w sprawie prowadzenia badań jakości kształcenia w Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.

Celem głównym badania było uzyskanie informacji dotyczących opinii i doświadczeń związanych z zajęciami dydaktycznymi z perspektywy – studentów i doktorantów Uniwersytetu.

Proces badawczy miał charakter ilościowy oraz jakościowy. Przeprowadzony został z zastosowaniem techniki CAWI (Computer Aided Web Interview), opierającej się na elektronicznych kwestionariuszach ankiety udostępnionych respondentom za pośrednictwem Uniwersyteckiego Systemu Obsługi Studiów (USOS).

Ocenie podlegały wszystkie zajęcia dydaktyczne przewidziane planem studiów I, II, szkół doktorskich oraz studiów podyplomowych, prowadzone zarówno przez pracowników Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, doktorantów jak i osoby reprezentujące środowisko zewnętrzne.

W trakcie badania, w semestrze zimowym 2023/2024 respondenci wypełnili 48708 ankiet, oceniając tym samym 1615 prowadzących i 5865 zajęć. Pozostawiono 7555 komentarzy do zajęć. Natomiast w semestrze letnim 2023/2024 respondenci wypełnili 25964 ankiet, oceniając 1588 prowadzących i 4873 zajęć. Pozostawiono 4721 komentarzy do zajęć.