Zasady kwalifikacji |
Podczas rekrutacji pod uwagę brane są dwa przedmioty spośród: geografia, historia, język obcy nowożytny, język polski, matematyka, wiedza o społeczeństwie. |
Opis kierunku |
Interesujesz się mediami, marketingiem oraz komunikacją społeczną? Intryguje Cię wizerunek, jego kreacja oraz promocja? Chcesz poszerzyć wiedzę w zakresie zarządzania mediami społecznościowymi? Kierunek public relations i zarządzanie informacją to idealne studia dla Ciebie! Nasz program studiów jest konkurencyjny i unikalny w skali regionu oraz stanowi odpowiedź zarówno na oczekiwania studentów, jak i rynku pracy. |
Specjalności |
|
Sylwetka absolwenta |
Absolwent kierunku public relations i zarządzanie informacją zna istotę i specyfikę nauk o komunikacji społecznej i mediach i ich miejsca w strukturze nauk społecznych, teorie i szkoły badawcze nauk społecznych, w tym nauk o komunikacji społecznej i mediach. W podstawowym zakresie zna najnowszą historię ze szczególnym uwzględnieniem przemian o charakterze społecznym, politycznym i medialnym, siatkę pojęciową z zakresu nauk społecznych, w tym nauk o komunikacji społecznej i mediach, w szczególności z zakresu public relations i zarządzania informacją. Wie, jakie są podstawowe metody i techniki badawcze nauk o komunikacji społecznej i mediach, uwarunkowania i znaczenie społeczne, polityczne, kulturowe, i technologiczne funkcjonowania środowiska medialnego oraz jego otoczenia. Zna prawne i etyczne aspekty public relations i zarządzania informacją, rolę mediów w prawidłowym funkcjonowaniu społeczeństwa i demokracji oraz w kształtowaniu sfery publicznej, a także podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz formy rozwoju indywidualnej przedsiębiorczości w zakresie public relations i zarządzania informacją i ich uwarunkowania. Wie, jaka jest rola człowieka jako podmiotu konstytuującego struktury społeczne i sferę publiczną. Zna formy przekazu społecznego oraz narzędzia public relations. Potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę do identyfikacji, rozwiązywania problemów i zadań wynikających z charakteru sfery publicznej. Umie dokonać właściwego doboru źródeł oraz informacji z nich pochodzących i oceny, krytycznej analizy i syntezy tych danych, dobrać i zastosować właściwe metody i narzędzia do badania i rozwiązywania problemów. Potrafi również dobrać i używać zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych do pozyskiwania, przetwarzania informacji i prezentowania wyników własnych badań. |
Co po studiach? |
Jako absolwent kierunku public relations i zarządzanie informacją odnajdziesz się na rynku pracy na różnorodnych stanowiskach wymagających projektowania i prowadzenia sprawnych kampanii wizerunkowych, medialnych i komunikacyjnych, a w szczególności jako doradca wizerunkowy różnych podmiotów: organizacji, instytucji, przedsiębiorstw, doradca w zakresie komunikacji w firmach i w instytucjach, specjalista w zakresie kreowania wizerunku osób publicznych (polityków, sportowców, aktorów). Zatrudnienie znajdziesz także jako pracownik agencji marketingowych, reklamowych, public relations, działów marketingowych i PR różnych organizacji i firm lub z powodzeniem wykreujesz własną markę. Możesz być również trenerem kreowania wizerunku, skutecznej komunikacji i zarządzania social mediami, rzecznikiem prasowym organizacji, instytucji lub firm, organizatorem wydarzeń specjalnych czy copywriterem. Możesz pracować jako specjalista z zakresu komunikacji z klientami i interesariuszami, specjalista z zakresu zarządzania wizerunkiem, specjalista zarządzania mediami społecznościowymi czy specjalista zarządzania informacją. Po studiach możesz także kontynuować naukę na studiach II stopnia np. na jednym z naszych kierunków: dziennikarstwo i komunikacja społeczna oraz produkcja medialna. |
Możliwości w trakcie studiów |
|