Nowe media

Zakres i forma egzaminu dyplomowego dla studentów
Wydziału Politologii i Dziennikarstwa na kierunku:
Nowe media – studia niestacjonarne
drugiego stopnia -od roku akademickiego 2024/2025

  • Egzamin dyplomowy jest egzaminem ustnym.
  • Na egzaminie dyplomowym student otrzymuje jedno pytanie z zakresu pracy dyplomowej oraz losuje dwa pytania z listy pytań egzaminacyjnych.

ZAGADNIENIA – Nowe media studia II stopnia

  1. Czym są nowe media? Scharakteryzuj pojęcie, umieszczając je w kontekście ponowoczesności
  2.  Matematyczność i imaginaria kultury cyfrowej
  3. Dane, oprogramowanie, interfejsy: kulturowy ekosystem mediów cyfrowych
  4. Gatunkowość komunikacji w przestrzeni nowych mediów - podstawowe parametry zjawiska;
  5. Dyskurs - definicje i podejścia badawcze;
  6. Multimodalność w nowych mediach - przejawy, cechy, modele analizy.
  7. Scharakteryzuj pojęcie fake news
  8. Rola fact-checkingu w nowych mediach
  9. Stare i nowe media - wskaż różnice i podobieństwa
  10. Przykłady konwergencji w nowych mediach
  11. Real-time marketing - opis pojęcia
  12. Charakterystyka komunikacji wizerunkowej za pośrednictwem serwisu Instagram
  13. Zjawisko konwergencji mediów w kontekście marketingu w mediach społecznościowych
  14. Wymień i omów działania, które pomagają w zwiększaniu zasięgów internetowych treści.
  15. Branding a rebranding - istota pojęć
  16. Wymień i scharakteryzuj zasady, na których opiera się logika mediów społecznościowych
  17. Komponenty i możliwości wykorzystania metody analizy sieciowej
  18. Scharakteryzuj jeden z trendów komunikacji marketingowej online
  19. Prawa autorskie osobiste i majątkowe - proszę scharakteryzować
  20. Jak klasyfikować sztuczną inteligencję w kontekście prawa autorskiego?
  21. Jakie relacje zachodzą między corporate design a communication design?
  22. Jakie znaczenie ma communication design w mediach?
  23. Koncepcja holistyczna  edukacji medialnej, informacyjnej i cyfrowej.
  24. Kompetencje transformatywne
  25. Formy dezinformacji w nowych mediach.
  26. Jakie narzędzia wykorzystuje się w kampaniach PR w nowych mediach.
  27. Jakie działania należy podjąć w mediach społecznościowych w czasie kryzysu wizerunkowego?
  28. System medialny w Polsce i jego elementy po 1989 roku.
  29. Rozwój rynku nowych mediów w Polsce i na świecie w XXI wieku.
  30. Trzy modele systemów medialnych i ich wzajemne relacje.