Zakres i forma egzaminu dyplomowego dla studentów Wydziału Politologii i Dziennikarstwa na kierunku: Nowe media – studia niestacjonarne drugiego stopnia -od roku akademickiego 2024/2025
- Egzamin dyplomowy jest egzaminem ustnym.
- Na egzaminie dyplomowym student otrzymuje jedno pytanie z zakresu pracy dyplomowej oraz losuje dwa pytania z listy pytań egzaminacyjnych.
ZAGADNIENIA – Nowe media studia II stopnia
- Czym są nowe media? Scharakteryzuj pojęcie, umieszczając je w kontekście ponowoczesności
- Matematyczność i imaginaria kultury cyfrowej
- Dane, oprogramowanie, interfejsy: kulturowy ekosystem mediów cyfrowych
- Gatunkowość komunikacji w przestrzeni nowych mediów - podstawowe parametry zjawiska;
- Dyskurs - definicje i podejścia badawcze;
- Multimodalność w nowych mediach - przejawy, cechy, modele analizy.
- Scharakteryzuj pojęcie fake news
- Rola fact-checkingu w nowych mediach
- Stare i nowe media - wskaż różnice i podobieństwa
- Przykłady konwergencji w nowych mediach
- Real-time marketing - opis pojęcia
- Charakterystyka komunikacji wizerunkowej za pośrednictwem serwisu Instagram
- Zjawisko konwergencji mediów w kontekście marketingu w mediach społecznościowych
- Wymień i omów działania, które pomagają w zwiększaniu zasięgów internetowych treści.
- Branding a rebranding - istota pojęć
- Wymień i scharakteryzuj zasady, na których opiera się logika mediów społecznościowych
- Komponenty i możliwości wykorzystania metody analizy sieciowej
- Scharakteryzuj jeden z trendów komunikacji marketingowej online
- Prawa autorskie osobiste i majątkowe - proszę scharakteryzować
- Jak klasyfikować sztuczną inteligencję w kontekście prawa autorskiego?
- Jakie relacje zachodzą między corporate design a communication design?
- Jakie znaczenie ma communication design w mediach?
- Koncepcja holistyczna edukacji medialnej, informacyjnej i cyfrowej.
- Kompetencje transformatywne
- Formy dezinformacji w nowych mediach.
- Jakie narzędzia wykorzystuje się w kampaniach PR w nowych mediach.
- Jakie działania należy podjąć w mediach społecznościowych w czasie kryzysu wizerunkowego?
- System medialny w Polsce i jego elementy po 1989 roku.
- Rozwój rynku nowych mediów w Polsce i na świecie w XXI wieku.
- Trzy modele systemów medialnych i ich wzajemne relacje.
|