Ta strona używa cookies
Ze względu na ustawienia Twojej przeglądarki oraz celem usprawnienia funkcjonowania witryny umcs.pl zostały zainstalowane pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Możesz to zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.
Nakładem Wydawnictwa UMCS ukazała się monografia autorska dr Grażyny Piechoty z Katedry Informatologii, Bibliologii i Edukacji Medialnej INoKSiM zatytułowana - „Książka szkolna w komunikacji społecznej w Polsce XVI – XVIII wieku”.
Jak pisze w recenzji dr hab. Klaudia Socha (Katedra Edytorstwa i Nauk Pomocniczych, Uniwersytet Jagielloński) – „Obszerna publikacja, którą przychodzi mi recenzować, stanowi swoistą syntezę zbierającą informacje dotyczące szkolnictwa w dobie staropolskiej. To spore […] opracowanie składa się z czterech rozdziałów: pierwszy, Od systemu szkolnictwa do systemu edukacji, zawiera bardzo wnikliwie omówione reformy organizacji wewnętrznej szkolnictwa i systemów nauczania; drugi, Książki szkolne w programach nauczania i repertuarze wydawniczym, zawiera klasyfikację książek szkolnych i jej obecność w różnych typach oficyn drukarskich. Rozdział trzeci podejmuje temat architektury książki szkolnej, a czwarty ukazuje ją jako narzędzie alfabetyzacji. […]
Podsumowując, praca jest interesująca. Kultura książki dawnej w Polsce ciągle jeszcze nie jest w pełni zbadana, a kompleksowe ujęcie tematu podręczników może pozwolić, by spojrzeć na ich ewolucję inaczej.”
Opis bibliograficzny: G. Piechota, Książka szkolna w komunikacji społecznej w Polsce XVI – XVIII wieku, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2021, ss. 685, ISBN:978-83-227-9498-2