Marketing i lobbing polityczny

Zasady kwalifikacji

Podczas rekrutacji pod uwagę brane są dwa przedmioty spośród: geografia, historia, język obcy nowożytny, język polski, matematyka, wiedza o społeczeństwie.

Opis kierunku

W świecie wyborów politycznych i towarzyszących im bodźców informacyjnych, obrazów, teksów i komunikatów, niezwykle trudno jest zaistnieć w świadomości wyborców. Jeszcze trudniej świadomie kreować wizerunek i skutecznie komunikować się z tymi, którym dedykujemy nasze działania. Jednak można się tego nauczyć korzystając ze specjalistycznej wiedzy, którą oferuje kierunek Marketing i lobbing polityczny. W trakcie studiów poznasz szeroki wachlarz narzędzi i technik marketingowych, sprawdzonych zarówno w polityce, jak i w życiu społecznym. Dowiesz się, w jaki sposób politycy i ich sztaby budują wizerunek, który pozwala im funkcjonować w sferze politycznej przez długie lata, podczas gdy inni pozostają postaciami anonimowymi. Pokażemy Ci, dlaczego niektórzy politycy stają się bohaterami spotów wyborczych, programów informacyjnych, a ich tweety podbijają sieć. Wprowadzimy Cię w tajniki kampanii wyborczych prowadzonych w USA i państwach zachodnich, a także ciągle kształtującego się rynku marketingu politycznego w Polsce i Europie Środkowej i Wschodniej. Poznasz marketing polityczny od strony praktycznej poprzez analizę sytuacji politycznej i przygotowanie kampanii wyborczych, kreowanie wizerunku i projektowanie strategii komunikacji z mediami, tworzenie materiałów wyborczych oraz produktu politycznego najwyższej jakości. Nauczymy Cię jak opracować strategię marketingową, obejmującą sposób prezentacji kandydata i jego konkurentów, a także zachowania w trakcie spotkań bezpośrednich z elektoratem, wykładach i debatach.

Poznasz także tajniki nawiązywania rozległych kontaktów i wywierania wpływu na rozmówcę podczas zajęć z lobbingu politycznego. Dowiesz się o działalności lobbingowej, której celem jest zmiana procesu decyzyjnego w interesie grup politycznych, gospodarczych lub społecznych. Nauczysz się debatować, argumentować oraz występować publicznie przed kamerami. Studia Marketing i lobbing polityczny zapewnią Ci możliwość doboru indywidualnej ścieżki rozwoju, a wszystko dzięki elastycznej siatce przedmiotów, z której wybierzesz to, co najbardziej będzie odpowiadało Twoim zainteresowaniom.

Wykaz specjalności w ramach kierunku

W programie studiów nie zaplanowano utworzenia specjalności. Elastyczny program studiów, składający się aż w 30% z przedmiotów wybieralnych, gwarantuje możliwość indywidualnego rozwoju i doboru treści, które będą w największym stopniu odpowiadały na oczekiwania kandydata.

Sylwetka absolwenta

Studia Marketing i lobbing polityczny są pierwszymi tego typu studiami w Polsce, a ich absolwenci zyskają unikatową wiedzę i kompetencje w zakresie szeroko rozumianego marketingu i lobbingu politycznego.

Co zyskasz studiując na kierunku Marketing i lobbing polityczny?

  • Zapoznasz się z zasadami tworzenia wizerunku politycznego, opracowywania strategii marketingowej oraz prawidłowości działań marketingowych podejmowanych na poziomie lokalnym, regionalnym, krajowym i międzynarodowym.
  • Nauczysz się zasad negocjacji i mediacji, w tym również w sytuacjach kryzysowych, a także zrozumiesz procesy i struktury w komunikacji politycznej w marketingu i lobbingu politycznym.
  • Poznasz wpływ marketingu i lobbingu politycznego na partycypację polityczną, proces decyzyjny oraz życie społeczno-gospodarcze.
  • Nauczysz się wykorzystywać wybrane narzędzia marketingowe oraz sposoby prowadzenia badań i analiz we współczesnej praktyce marketingowej.
  • Poznasz znaczenie i rolę nowoczesnych technologii w marketingu i lobbingu politycznym, w tym również fundamentalnych dylematów współczesnych cywilizacji związanych z rozwojem technik i narzędzi marketingu i lobbingu politycznego.
  • Dowiesz się jak pozyskiwać dane i informacje z różnych źródeł, formułować wnioski i opinie oraz uczestniczyć w debacie.
  • Udoskonalisz swoje umiejętności w zakresie posługiwania się językiem obcym (poziom B2).

Możliwości zatrudnienia

Skończysz studia na kierunku Marketing i lobbing polityczny i co dalej?

Wiedza oraz umiejętności praktyczne zdobyte podczas studiów sprawią, że będziesz niezastąpionym kandydatem przygotowanym do wykonywania zadań jako:

  • Specjalista ds. kreowania wizerunku politycznego,
  • Rzecznik prasowy,
  • Specjalista ds. kampanii politycznych,
  • Analityk rynku politycznego,
  • Doradca polityczny,
  • Specjalista ds. strategii marketingowych i komunikacyjnych,
  • Specjalista agencji PR ds. kreowania i realizacji kampanii public relations,
  • Kierownik projektów politycznych, gospodarczych i społecznych w instytucjach państwowych i samorządowych oraz organizacjach pozarządowych,
  • Lobbysta,
  • Freelancer – marketingowiec polityczny.

Możliwości w trakcie studiów

Studia na kierunku Marketing i lobbing polityczny to nie tylko zajęcia realizowane w ramach programu studiów, ale także:

  • zajęcia z naukowcami z całego świata w ramach programu visiting professors,
  • spotkania i warsztaty z ekspertami ze świata polityki oraz kultury i mediów,
  • atrakcyjne praktyki i staże zawodowe krajowe i zagraniczne,
  • rozwój zainteresowań w studenckich kołach naukowych,
  • inicjatywy i projekty realizowane przez studentów,
  • działalność w Samorządzie Uczelnianym,
  • szkolenia i kursy organizowane przez Biuro Rozwoju Kompetencji UMCS,
  • programy wymiany studenckiej (Erasmus+, MOST),
  • wolontariat.