Zasady kwalifikacji |
Podczas rekrutacji pod uwagę brane są dwa przedmioty spośród: geografia, historia, język obcy nowożytny, język polski, matematyka, wiedza o społeczeństwie. |
Opis kierunku |
W świecie wyborów politycznych i towarzyszących im bodźców informacyjnych, obrazów, teksów i komunikatów, niezwykle trudno jest zaistnieć w świadomości wyborców. Jeszcze trudniej świadomie kreować wizerunek i skutecznie komunikować się z tymi, którym dedykujemy nasze działania. Jednak można się tego nauczyć korzystając ze specjalistycznej wiedzy, którą oferuje kierunek Marketing i lobbing polityczny. W trakcie studiów poznasz szeroki wachlarz narzędzi i technik marketingowych, sprawdzonych zarówno w polityce, jak i w życiu społecznym. Dowiesz się, w jaki sposób politycy i ich sztaby budują wizerunek, który pozwala im funkcjonować w sferze politycznej przez długie lata, podczas gdy inni pozostają postaciami anonimowymi. Pokażemy Ci, dlaczego niektórzy politycy stają się bohaterami spotów wyborczych, programów informacyjnych, a ich tweety podbijają sieć. Wprowadzimy Cię w tajniki kampanii wyborczych prowadzonych w USA i państwach zachodnich, a także ciągle kształtującego się rynku marketingu politycznego w Polsce i Europie Środkowej i Wschodniej. Poznasz marketing polityczny od strony praktycznej poprzez analizę sytuacji politycznej i przygotowanie kampanii wyborczych, kreowanie wizerunku i projektowanie strategii komunikacji z mediami, tworzenie materiałów wyborczych oraz produktu politycznego najwyższej jakości. Nauczymy Cię jak opracować strategię marketingową, obejmującą sposób prezentacji kandydata i jego konkurentów, a także zachowania w trakcie spotkań bezpośrednich z elektoratem, wykładach i debatach. Poznasz także tajniki nawiązywania rozległych kontaktów i wywierania wpływu na rozmówcę podczas zajęć z lobbingu politycznego. Dowiesz się o działalności lobbingowej, której celem jest zmiana procesu decyzyjnego w interesie grup politycznych, gospodarczych lub społecznych. Nauczysz się debatować, argumentować oraz występować publicznie przed kamerami. Studia Marketing i lobbing polityczny zapewnią Ci możliwość doboru indywidualnej ścieżki rozwoju, a wszystko dzięki elastycznej siatce przedmiotów, z której wybierzesz to, co najbardziej będzie odpowiadało Twoim zainteresowaniom. |
Wykaz specjalności w ramach kierunku |
W programie studiów nie zaplanowano utworzenia specjalności. Elastyczny program studiów, składający się aż w 30% z przedmiotów wybieralnych, gwarantuje możliwość indywidualnego rozwoju i doboru treści, które będą w największym stopniu odpowiadały na oczekiwania kandydata. |
Sylwetka absolwenta |
Studia Marketing i lobbing polityczny są pierwszymi tego typu studiami w Polsce, a ich absolwenci zyskają unikatową wiedzę i kompetencje w zakresie szeroko rozumianego marketingu i lobbingu politycznego. Co zyskasz studiując na kierunku Marketing i lobbing polityczny?
|
Możliwości zatrudnienia |
Skończysz studia na kierunku Marketing i lobbing polityczny i co dalej? Wiedza oraz umiejętności praktyczne zdobyte podczas studiów sprawią, że będziesz niezastąpionym kandydatem przygotowanym do wykonywania zadań jako:
|
Możliwości w trakcie studiów |
Studia na kierunku Marketing i lobbing polityczny to nie tylko zajęcia realizowane w ramach programu studiów, ale także:
|