Legitymacja dla studentów/doktorantów

Złóż wniosek o legitymację w dziekanacie kierunku, na którym studiujesz.

Ta ścieżka jest dla Ciebie, jeśli:

  • nie zamówiłeś/aś legitymacji w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów (IRK);
  • nie rekrutowałeś/aś się przez system IRK (np. przeniosłeś/aś się z innej uczelni);
  • opłaciłeś/aś legitymację na indywidualne konto otrzymane w dziekanacie, a nie w trakcie rekrutacji na konto rekrutacyjne w systemie IRK.

Jak uzyskać legitymację

1. Wniosek

Wypełnij wniosek o legitymację elektroniczną (docx).

Wydrukuj wypełniony wniosek - będzie Ci potrzebny do złożenia w dziekanacie.

2. Zdjęcie do legitymacji

Wejdź na stronę USOSweb i zaloguj się na swoje konto.

Po zalogowaniu się do USOSweb zamieść plik ze swoim zdjęciem w zakładce:

  • Dla wszystkich > Zdjęcie do legitymacji

Gdy zamieścisz zdjęcie, kliknij na przycisk "Zgłoś zdjęcie do zatwierdzenia".

Zdjęcie musi spełniać wymogi dotyczące zdjęć do dokumentów - sprawdź, jakie zdjęcia są akceptowane.

Kliknij zdjęcie, żeby je powiększyć.

 

Ekran do przesłania pliku ze zdjęciem - wymogi:

  1. Zdjęcie musi być w formacie JPG
  2. Maksymalny rozmiar pliku to: 16 MB
  3. Minimalna rozdzielczość zdjęcia to: 500 x 625 pikseli

Więcej informacji na temat zdjęć

Po zamieszczeniu zdjęcia w systemie USOSweb kliknij na "Zgłoś zdjęcie do zatwierdzenia".

Dopiero po zgłoszeniu zdjęcie trafi do osoby zajmującej się tworzeniem legitymacji.

3. Opłata

Wymogi dotytczące opłaty znajdują się na wniosku o legitymację.

Opłać legitymację i wydrukuj dowód płatności.

4. Złóż wniosek i dowód płatności

Zanieś:

  • wydrukowany wniosek o legitymację
  • wydrukowany dowód płatności

do dziekanatu kierunku, na którym studujesz (lista dziekanatów wszystkich wydziałów UMCS).

Dokumenty odbierze od Ciebie pracownik dziekanatu.

5. Odbierz legitymację

Legitymacja będzie gotowa do odbioru po maksymalnie dniach roboczych od dnia, kiedy złożyłeś / złożyłaś wniosek.


Jak wygląda przygotowanie legitymacji?

Pracownik dziekanatu sprawdza wniosek oraz opłatę

Pracownik dziekanatu dostarcza wniosek do Sekcji ds. Systemów Toku Studiów (sekcja odpowiedzialna za wydruk legitymacji).

Pracownik sekcji sprawdza zdjęcie zamieszczone w USOSweb i po jego akceptacji zleca wydruk legitymacji.

Po maksymalnie 5 dniach roboczych wydrukowana legitymacja trafia do dziekanatu i jest gotowa do odbioru.


Uwaga

Jeśli miałeś/aś wydaną inną legitymację na UMCS, upewnij się w dziekanacie Twojego kierunku, że stara legitymacja została anulowana. W przeciwnym razie nie otrzymasz nowej legitymacji.